Om Rider Eventmarketing
Rider Eventmarketing har varit verksamma sedan 2001. De är en fullservicebyrå inom möteskommunikation och verksamma inom – Event Marketing, Retail Marketing, Corporate Events, Sponsring och Digital Kommunikation. Inom dessa områden arbetar de både som strateger och producenter åt företag och organisationer.
De jobbar bland annat med Pågen, Safilo, Elekta, Orkla, H&M, Sundbyberg Stad och If Skadeförsäkring. Rider är medgrundare och delägare i Eventpersonal.se, Sveriges ledande bemanningsbolag inom event och retail samt content- och internkommunikationsbyrån Brand New Communication.
Sandra Löfling rekryteras från PS Communication där hon det senaste året arbetat som Account Director med kunder som IBM, K-Rauta och Stockholm Live. Innan dess var Sandra på Inspiration Communication & PR där hon jobbade med flertalet kunder, såsom Toyota och Schibsted.
– Jag har under åren haft kontakt med Rider och alltid hört goda saker om dem. När jag fick frågan i våras så kändes valet så självklart. Rider är en lagom stor byrå där alla kunder betyder mycket och där alla medarbetare drivs mot samma mål – överträffa kundernas förväntningar! Att det dessutom är mycket skratt borgar för många roliga år, säger Sandra Löfling.
Satsar på en ny marknad
Riders sätt att jobba med kommunikation i syfte att driva kundens affär och skapa märkbara resultat har visat sig vara en framgång. 2016 var ett bra år där Rider ökade sin omsättning med närmare 20 procent och 2017 samt 2018 ser mycket bra ut.
Johan Theolin, vd på Rider, berättar att företaget kom i kontakt med Sandra för fem år sedan i ett gemensamt projekt:
– Under samarbetet med Sandra kunde vi se hennes många styrkor. Allt sedan dess har vi haft ögonen på henne. Tyvärr nöp Ps Communication henne för ett par år sedan. Men den som väntar på något gott…, säger Johan Theolin.
Johan motiverar rekryteringen med att Rider tillsammans med systerbyrån Brand New Communication kan erbjuda logistik, content och kommunikation i en unik paketering.
– Sandra Löfling har länge jobbat med kommunikation och företagsevenemang, både internt och externt, och kommer vara med att utveckla affärsområdet kommande år, menar Johan Theolin och fortsätter:
– Hon är senior projektledare och har lång erfarenhet av bland annat b2b-möten. Rekryteringen ligger helt i linje med vår bland om av växla upp på b2b-sidan. Vi kommer se till att göra fler uppdrag på corporate-sidan inom vår kära bransch. Vi har drivit bolaget i 16 år och började som en renodlad konsumentbyrå, men för tio år sedan kände vi att vi ville bredda vår verksamhet. Så det finns en idé om att inte köpa tjänsten externt som vi gjort med Inspiration, utan bygga upp den internt.