Vilken är din verksamhets största nyhet 2018?
– Vi har startat verksamheten Rider Åre – en strategisk och taktisk byrå i fjällvärlden, säger Johan Theolin, grundare av Rider.
Är det något projekt ni rustar för 2019?
– Det mest närliggande är ett projekt för varumärket Celsius, där vi i mitten av januari arrangerar en resa till Åre med 400 influensers, konsumenter och kunder. Utöver det så planeras ett antal utlandsevenemang. Bland annat ett större möte i Spanien där vi bryter traditionella mönster med ett koncept som kombinerar TedX, SXSW och en festival. Så har vi ett flertal kampanjer inom retail med varumärken som verkligen förstår vikten av Brand Experience i butik.
Vilka förväntningar har ni för 2019?
– Vi hoppas 2019 bjuder på många överraskningar. Livet blir roligare så!
Vilka är de främsta trenderna inom din del av bransch?
– Under de gångna åren har vi sett ett ökat behov av strategisk såväl som taktisk kompetens i syfte att utveckla upplevelsebaserad kommunikation mot samtliga målgrupper. Det handlar om kommunikation som suddar ut gränsen mellan B2B och B2C och istället riktar sig mot individen. Vi ser på människors behov, hur de lever och vilka rörelsemönster de har – och leverera på det. En trend som fortsätter.
Allt som allt är vi bra rustade och välkomnar 2019 – Riders 19:e verksamhetsår!