I sin roll som Brand Manager ska Robert leda och ansvara för Visit Swedens utveckling av varumärket Sverige som resmål.
Robert kommer att rapportera till bolagets två Chief Officers som tillsammans leder Visit Swedens avdelning Brand & Marketing.
Robert driver idag eget bolag och har genom åren arbetat på arkitektbyrå, tv- och filmproduktionsbolag, reklam-, varumärkes- och designbyråer, inhousebyråer och marknadsavdelningar.
Några av uppdragen han jobbat med under åren har varit globala positioneringskampanjer för IKEA, ompositionering av LKAB, utveckling och design av varumärkesportföljen och koncepthotell för Apollo Travel Group, nya digitala tjänster och digitala konstinstallationer för SEB, digitala strategier och koncept för Pandox Hotels, Hufvudstaden, AMF Fastigheter, Audi Sverige med flera.
Sedan 2005 föreläser Robert även på Berghs School of Communication och ansvarar för kursen i Art Direction. Han föreläser också på Mgruppen Executive MBA program.
Robert har en examen från Academy of Art University i San Francisco, DIHR på Stockholms Universitet och ett flertal utbildningar från Berghs School of Communication, Hyper Island och IKEA.