Tillsammans med Awesome Group besöker Viva Media Stockholm, Göteborg och Malmö för att föreläsa om hur företag överlever och tar sig genom digitaliseringen.
Föreläsare är Viva Medias vice VD Arash Gilan och Jonas Hammarberg, vice VD Awesome Group, som tillsammans har skrivit ”Get Digital”, en nyutgiven handbok inom digital transformation.
– Viva och Awesome möttes i att jag och Jonas skrev en bok tillsammans. Det resulterade i en enorm förståelse av varandras styrkor av inre och yttre digitalisering som är vitalt för att fullgöra sin digitala transformation. Idag är vi även kunder hos varandra. Vi ser verkligen fram emot att dela våra erfarenheter under seminarierna, säger Arash Gilan i ett pressmeddelande.
Under seminarierna kommer föreläsarna beröra både det inre och det yttre perspektivet av digitaliseringen, såsom hur det påverkar ledarskapet, kulturen, kundrelationen och marknadsföringen. Arash Gilan och Jonas Hammarberg utlovar konkreta råd för hur företag tar sig an den digitala omställningen.
– Jag möter så många ledare som upplever sig vilsna i frågan om digitaliseringen. Alla talar om det, få vet hur man faktiskt gör och ännu färre har verkligen gjort det. En ny och uppgraderad form av ledarskap behövs och det vi ser skiljer vinnarna från förlorarna är med vilken beslutsamhet man ger sig in i frågan. Att man har en verklig Sense of Urgency och bestämmer sig vart man vill. Sen finns det ett antal saker som gör att resan verkligen lyckas – det är om detta våra seminarium handlar, säger Jonas Hammarberg.
Seminarierna är kostnadsfria och genomfördes i Göteborg den 3 maj, i Malmö den 4 maj och i Stockholm sker det den 17 maj.