Scandic Hotels stärker sin kunddialog och e-handel genom en ny digital plattform. Den ska förbättra kundupplevelsen och servicenivån samt öka konverteringsgraden ytterligare. Som ett första steg lanseras en helt ny kommersiell webbplats på sju språk.
För att möta kundernas önskemål och växande krav på dialog och service i digitala kanaler på ett bra sätt även framöver har Scandic investerat i en helt ny digital kommersiell plattform med fokus på kundupplevelse, service och konvertering.
I praktiken innebär det att Scandic kommer att kunna erbjuda en mer personaliserad kunddialog både före, under och efter ett besök eller en hotellvistelse. Alltifrån kundernas ”drömfas” – när de börjar se på resealternativ – till att följa upp med förbättrad distribution och sökfunktionalitet i kundernas ”urvals-fas”. Scandic kommer även med den nya plattformen att kunna erbjuda kommunikation i ”planeringsfasen”, till exempel information om destinationen och hotellet. I framtiden kommer Scandic även att erbjuda innovativa tjänster för att hjälpa kunderna under själva vistelsen.
– Digitaliseringen inom hotellindustrin påverkar vår verksamhet i flera dimensioner. Inom Scandic fokuserar vi på digitaliseringens möjligheter för kundupplevelse, försäljning och distribution samt effektivisering av hela vår verksamhet, säger Frank Fiskers, vd & koncernchef för Scandic Hotels Group i ett pressmeddelande.
Den nya webbplatsen är anpassad för att vara optimerad på de digitala skärmar där kunderna väljer att hämta information och interagera under hela kundresan samt boka sina hotellbesök.