Stureplansgruppen Event och Ryska Posten Event meddelar att ett djupare samarbete kommer startas upp efter sommaren. Grunden för samarbetet för de två bolagen bygger på idén att både kundbas och kompetenser kompletterar varandra på ett mycket bra sätt.
– Samtalen har pågått sedan början av 2020, men har av naturliga skäl fått gå lite långsammare under våren, säger Stefan Paymer VD, SPG Event.
– Det är skönt att komma vidare och snart kunna presentera en helhet som inte finns på marknaden ännu, säger Kalle Lindgren Byråchef, RPE Event.
Tillsammans har byråerna ca 20 anställda och omsatte 2019 runt 130 MSEK.
Om Ryska Posten Event:
Ryska Posten Event erbjuder Brand Activation som driver försäljning, förflyttar varumärken och utmanar mottagaren. Tjänster företaget erbjuder är marknadsaktivering, varumärkesaktivering, lanseringsevent, produktsläpp, eventplanering, varumärkessampling och jubileumsfester.
Omsättning cirka 24 miljoner kronor (2018)
Om SPG Event:
Erbjuder skräddarsydda helhetslösningar inom event marketing. Från strategi, idé och design till produktion, genomförande och uppföljning. För oss står den kvalitativa upplevelsen alltid i fokus, i stort och smått.
Som en del av Stureplansgruppen kan de erbjuda unika helhetslösningar inom event marketing både i Sverige och utomlands. Hela Stureplansgruppens arbete handlar förenklat om att skapa minnen för livet. Det är även företagets mission, att skapa bestående värde för våra kunder genom minnen från starka upplevelser som engagerar. SPG Event är Stureplansgruppens ansikte utåt mot näringslivet. SPG Event grundades 2007 då ett behov av att aktivera Stureplansgruppens krogar och övriga lokaler uppkom under de lite lugnare vardagarna. I snabb takt förändrades våra kunders förfrågningar och behov från att hyra en lokal eller plats, till att söka en partner som kunde ta ett större grepp om hela upplevelsen.
Omsättning: Cirka 103 miljoner kronor.