Konferensen Baltic Events Forum syftar till att främja kunskapsutbyte mellan köpare och byråer i Norden och Östersjöområdet. Den rundades av med en branschtävling, Nordic Baltic Event Award. Totalt lämnades det in 127 bidrag.e
Den internationella juryn belönade Arena Group med två förstaplaceringar:
Bästa lanseringsevent: SAS och Sony Music/Kim Cesarion, release SXSW
Bästa publika event: Örebrokompaniet, Spökstaden
– Jag är väldigt glad och stolt för utmärkelserna. Konkurrensen är tuff och det har kommit in många bra bidrag, särskilt från ett par namnkunniga tyska byråer som har haft stora budgetar att disponera. En eloge även till juryn som gjort ett jättejobb i att opponera på bidrag och livepitchen, relevans och resultat har varit deras käpphästar från start, säger Patrick Walldén, grundare och vd Arena Group.
Tävlingen avgjordes på plats, de deltagande byråerna fick tre minuter på sig att pitcha sina inskickade
case. Juryn fick sedan två minuter per case för att ställa följdfrågor. Totalt avgjordes 15 kategorier.
– Vi har sett många bra bidrag och hört inspirerande föreläsningar. Konferensen har varit en bra
mötesplats och vi är många som knutit nya kontakter och lärt mycket av varandra. Jag ser fram emot
fortsättningen nästa år, fortsätter Patrick Walldén.