Under Almedalsveckan bjuder de tre aktörerna in till Home of Active Meetings, S:t Hansgatan 18, för att prata om möten via seminarier och workshops. Förhoppningen är att skapa en plattform där möteskultur, och allt som rör möten, kan diskuteras ur olika perspektiv, för att tillsammans hjälpas åt att föra möten i Sverige ett steg framåt.
Möteskulturen i Sverige är stor och utbredd men hur är våra möten egentligen utformade? Kommer budskapet fram? Får mötet önskad effekt? Visionen i Home of Active Meetings är som sagt att sprida och dela kunskap om hur du får maximal effekt av dina möten och kan genomföra möten mer framgångsrikt.
– Vi är väldigt glada att vi har två så bra samarbetspartners, som båda står för otroligt mycket kompetens på sina respektive områden. Vi är övertygade om att alla som besöker huset ska kunna känna att det var ett besök som gav både inspiration och energi kring att göra bättre möten, säger Niklas Tyllström, vd på Green hat People.
Under veckan kommer de genomföra och publicera ett antal undersökningar kopplade till ämnet, bland annat släpper Svenska Möten 2017 års stora trendrapport kring möten, och i år lika som det föregående året kommer Almedalsbarometern att vara ute på stan för att ta tempen på hur engagerande mötesfolket verkligen är i Almedalen.