”Vi är såklart superglada att fortsätta vårt samarbete med Eckes Granini, och att mässorna är åter är i gång efter år med restriktioner. Vi har ett flerårigt samarbete med Eckes Granini och känner varumärkena väl, men det är alltid spännande och lite pirrigt att rulla ut ett helt nytt koncept. Eckes Granini är en otroligt kompetent kund som ställer höga krav på leverans. Till detta så blir besökarna på mässor mer kräsna så det gäller att verkligen tänka till och skapa en mässmonter som tilltalar och verkligen känns inbjudande för besökarna. Det tycker jag att vi på Unity verkligen har lyckats med här”, säger Niklas Holmberg – kundansvarig på Unity koncept & event
Målet var att göra den 81kvm stora montern både inspirerande och inbjudande samt med ett hållbarhetstänk i val av material och utförande. I denna oas kunde besökarna smaka juice och smoothies från Eckes Granini’s breda produktportfölj samt testa de olika serveringslösningar som företaget erbjuder sina kunder i branschen.
En del av montern vigdes åt Team Rynkeby God Morgon Sveriges fina initiativ där de årligen samlar in mångmiljonbelopp till förmån för forskning och sjuka barn. Team Rynkeby God Morgon är den enskilt största insamlaren till Barncancerfonden.
Lösningen för denna del var en ”Mocktailbar”, en bar för alkoholfria coacktail med taglinen ”Mocktails for a good cause”.
Och så var det verkligen! Barcrewet från Team Rynkeby God Morgon Stockholm skakade fantastiska mocktails som besökarna kunde köpa, och på det sättet vara med och stötta kampen mot barncancer.
Kort om Unity koncept & event
Unity koncept & event startades upp 2021 men inom bolaget finns mångårig erfarenhet från event- och reklambranschen. På kort tid har Unity vuxit och flera stora kunder så som Brämhults, God Morgon, Actic, Arla, och Kronfågel valt att arbeta med oss. Unity startades av Niklas Holmberg, Byråchef och Tony Jonsson, Creative Director
Vilka är vi
Vi brinner för det mänskliga mötet, både offline och online! Unity är en modern, taktisk kommunikationsbyrå med fokus på event och varumärkesupplevelser. Med modern så menar vi att vi hela tiden vågar utmana både gällande normer och tankesätt. Vi vill tillsammans med våra kunder utmana rådande normer och tänkesätt, och på det sättet skapa de bästa upplevelserna både för idag – och för vår morgondag.
Vi lever efter mottot att allt är möjligt!
Har du en produkt som ska lanseras, kick-off som du bara vill ska bli så där ”WOW”! Eller behöver du hjälp med att sätta ihop ett nytt koncept för den kommande mässan.
Då finns vi och är med dig från start till mål.