Eventyr Nine Yards, kända för sina kreativa kampanjer, har utvecklat en aktiveringskampanj med budskapet “Sveriges bästa trekant”.
“Med en historik av vågade kampanjer över hela världen, visste vi att vi behövde vara minst lika modiga för att matcha Doritos ambitiösa mål på den nordiska marknaden,” säger Alex Rosta, Creative Lead.
I en tid då många chipsmärken expanderar sina smakutbud, fokuserar Doritos på både sina unika smaker och den ikoniska trekantiga formen.
“Vi insåg snabbt att den ikoniska formen var något vi kunde äga och förädla – med en twist,” säger Olle Hellström, Art Director.
Eventyr Nine Yards har tidigare framgångsrikt aktiverat sponsorskap för flera stora varumärken och ser fram emot att fortsätta skapa vågade kampanjer.
“Vi är oerhört nöjda med vårt samarbete med Eventyr Nine Yards. Deras professionalism, kreativitet och arbetsglädje har varit en stor tillgång. Ett starkt kreativt koncept är exakt vad vi behöver för att göra vår närvaro på festivalerna oförglömlig. Vi ser med stor förväntan fram emot våra kommande kampanjer,” säger Emelie Medin, Brand och Trade Marketing Manager på Solera / Doritos.
Här kan du testa Sveriges bästa trekant i sommar:
- Bayside
- Home Coming
- Bonfire
- Playa
- Brännbollsyran
Kom och upplev smaken och formen som gör Doritos unika. Vi ses på festivalen!