Almedalsveckan 2017 i Visby 2-9 juli är fylld av möjligheter, men också av fallgropar. Det är många delar som ska klaffa samtidigt och det gäller att förstå hur den rätt komplexa politikerveckan fungerar för att ni ska få ut maximalt av er investering.
Under Almedalsveckan kan ni nå ut med ert budskap, kommunicera och diskutera era idéer med andra som brinner för samma ämne i en unik öppen och positiv miljö. Under Almedalsveckan kan ni positionera er verksamhet, visa vilka ni är och vad ni vill samt skapa nya samarbetsytor och kontaktnät. Den här kursen är för dig som arrangerar ett event under Almedalsveckan och som vill fylla på med kunskap och inspiration.
Under dagen får du bland annat lära dig:
• Hur Almedalsveckan fungerar rent praktiskt
• Budgetering och projektledning
• Att sätta mål och utvärdera projektet
• Lokaler: prisnivåer, hitta egen eller hyra in sig?
• Att hitta sitt ”almedalsbudskap”
• Innehåll
• Mötesdesign
• Kommunikation och PR före, under och efter Almedalsveckan
• Sociala medier
• Värdskap och personlig kommunikation
Vi vänder oss till dig som är:
Arrangör, både privata organisationer och offentlig sektor, oavsett budget, som planerar att göra en satsning på Almedalsveckan.
Mål med utbildningen:
Är att du som deltagare ska få en mängd praktisk kunskap och redskap som underlättar planering, genomförande och efterarbete. Vilket i förlängningen leder till att ni får ut maximalt av er satsning på Almedalsveckan.