Forskning visar att minnen som skapas i känsloladdade ögonblick fastnar bättre. Med andra ord, behållningen av ett möte, en konferens eller ett event kommer vara större om vi har kul under tiden. Och det är här Golden Hits kommer in i bilden. Partypalatset i hjärtat av Stockholm city är mer än bara ett dansställe med dinnershow och nattklubb – det är också en fantastisk mötes- och eventarena.
Hej Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits! De flesta förknippar nog Golden Hits med shower och fest, men vad kan ni erbjuda när det kommer till möten, event och konferenser?
– Golden Hits är en unik eventarena med fem spännande lokaler fördelat på tre våningsplan med flera kombinationsmöjligheter. Det gör att vi har något att erbjuda för både mindre och större event – vår arena kan fyllas med totalt 785 gäster. Våra lokaler passar utmärkt till allt från storslagna awards och prisutdelningar, minimässor med olika utställare, till lanseringar och signeringar. Dessutom har vi det mesta i teknikväg i form av ljud, ljus och bild

Rent praktiskt, vilka möjligheter finns?
– Vi erbjuder flera olika möteslokaler i en inspirerande miljö där man kan börja sitt möte i en lokal, för att sedan fortsätta i en annan – eller så kan de olika rummen, som alla är inredda i musikrelaterad stil, utnyttjas för gruppindelningar. Sedan finns möjligheten att fortsätta kvällen med en fördrink på vår utomhusterrass högst uppe på plan 3 för att därefter inta en välsmakande festmåltid med eller utan underhållning. Hos oss fokuserar vi på fun dining istället för fine dining! Avsluta sedan kvällen om ni vill på vår populära nattklubb med DJ:s och karaoke.
Erbjuder ni något unikt som inte andra möteslokaler gör?
– Vi är en eventarena där vi vill att våra kunder ska ha roligt under sin mötes- och eventdag. Vi har två olika showproduktioner i huset som kan skräddarsys efter kundens önskemål och behov. Med andra ord är det möjligt att plocka in underhållning såväl under frukosten som lunchen eller på kvällen för att höja stämningen. Vår engagerade personal går alltid “all in” för att ge våra gäster en fantastisk upplevelse.
Vilket är det främsta skälet till att ha sitt event, möte eller konferens hos er?
– Jag skulle säga att de främsta skälen är två! Det ena är vårt a-läge mitt i stan och det andra är att vi tar hand om allt det praktiska inför och under eventet. Vi ber våra kunder att tala om önskad effekt för oss och så löser vi det. För varje event har vi vår eventansvariga, kökschef och tekniker som syr ihop ett körschema på minuten, så att kunden kan släppa ”värdskapet” och själv delta fullt ut under eventet .
Vilket är ditt bästa tips till dem som planerar en personalkonferens?
– Ställ dig frågorna; vad skulle min personal uppskatta och hur kan jag anordna något som de kan ta med sig? Och här är mitt bästa tips att göra det lustfyllt! Genom att värva det som “måste” avhandlas under ett möte med underhållning blir det lättare att ta till sig det som sägs under mötet. Inslag som är populära bland våra kunder är karaoke challenge och musik-quiz. Jag är övertygad om att det är viktigt att ha roligt på jobbet, för då gör man också ett bättre jobb.
Kan du bjuda på några lyckade och inspirerande exempel på event som ni har haft?
– Våra gäster har ofta höga förväntningar när de kliver in genom våra dörrar, och vi strävar alltid efter att leverera över förväntan. Exempel på event vi lyckats lite extra med är Mediarocken, lanseringen av Vikingarnas albumrelease, galapremiärer med efterfest för Bridget Jones dagbok, Halloweenfest med maskerad, personalfest med Escape room-aktivitet, discokonferens och även event under Pride Festivalen.
Vad skulle du säga är hemligheten bakom dessa lyckade event?
– Helheten med underhållning i fokus! Allt från hur vi smyckar entrén och lokalen, till hur vår personal är klädd och som blir en del av underhållningen – helt efter kundens önskemål och behov. Det är bara fantasi och budget som styr. Vi har mycket kunskap och idéer själva som vi gärna delar med oss av för att våra kunder ska få till ett så lyckat möte eller event som möjligt. Oavsett vad så gör vi det roligt på riktigt, för vi kan fest!
Vill du boka en visning eller veta mer om hur ert möte eller event på Golden Hits kan se ut?
Välkommen att kontakta Maritza Pavlov, Event Manager, som hjälper dig att hitta bästa lösningen för ert event.
Tfn: +46 70-733 13 69
E-post: [email protected]
Webb: www.goldenhits.se