eventeffect.se
Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expo

Expohouse växlar upp. Med den nya Vision 2030 tar bolaget ett offensivt kliv mot framtiden – där kundfokus, hållbar tillväxt och medarbetarengagemang står i centrum. Målet är att befästa positionen som Nordens ledande helhetsleverantör inom fysisk varumärkesexponering – och samtidigt skapa en kultur där människor och idéer får växa.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • K&E Studios
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strandmässan
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
    • ReadySet
    • CoreGo
    • Food Family
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » 23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

2020-11-22 | Expo | Digitala möten

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Under de senaste sex månaderna har virtuella konferenser och mässor med digitala montrar blivit en ny vardag för många säljare och marknadsförare. Vi bad några av de mest erfarna i landet på genomföranden att komma med sina bästa tips för hur du ska lyckas i din digitala monter.

23 tips: Så lyckas du i din digitala monterSå lyckas du i din digitala monter

”Skapa ett personligt anslag i montern”

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Lars Schön, säljare och affärschef på Pauser Media. Lars har under våren och hösten hjälpt sina kunder att ställa om till att arbeta i virtuella montrar. Pauser Media har under perioden genomfört ett antal konferenser med digitala montrar i plattformen vVenues.

Här är Lars bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Gör montern personlig, spela in en videohälsning med er som jobbar i montern. Besökarna får inte tro att du är en chatbot.
  • Försök inte konkurrera med huvudsändningen, tänk till och locka med annat budskap, exempelvis: bjud in till en digital frukost några dagar senare.
  • Gör det enkelt och tydligt för besökarna att förstå vad ni erbjuder och fånga upp deras intresse genom olika budskap.
  • Planera noga i god tid, jobbet före och efter är extremt viktigt för att lyckas.
  • Se montern som en språngbräda för fortsatt kontakt efter eventet.

“Fånga deltagarens uppmärksamhet”

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Björn Hammar, Account Manager på Trippus Event Solutions som hjälpt många kunder med nya lösningar under året.

Här är Björns bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Sätt upp en tydlig plan för vad ni vill uppnå i er digitala monter. Tänk till kring materialet ni vill visa, ett ypperligt tillfälle att se över det material man normalt använder. Passa på att byta ut bilder till nya fräscha, spela in rörligt material som fångar deltagarens intresse. Tänk på bakgrunden när ni har videomöten och att ljudet går ut som det ska. Ett tips är att stå upp när du exempelvis presenterar.
  • Fördela arbetsuppgifterna mellan dem som jobbar i montern. Det är viktigt att snabbt svara i textchatten exempelvis. Att allt löper på med förbokade digitala möten. Glöm för all del inte att testa att allt fungerar som det ska innan mässan drar igång.
  • Gör det enkelt för deltagaren på mässan att få kontakt med er. Berätta i förväg för både kunder och potentiella kunder att ni är med på mässan så att ni skapar ett intresse för er monter innan.
  • Tänk på att alla besökare i montern är ett potentiellt lead. Svara snabbt och glöm inte den så viktiga uppföljningen efteråt.
  • Engagera deltagarna i pauserna skapa mingelmöjligheter precis som det finns möjlighet att mingla på en fysisk mässa. Anordna tävlingar eller annat som engagerar och lockar deltagarna i montern.

”Bli en del av innehållet”

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Viking Grandin, senior projektledare på Studio Adapt. Viking arbetar på Adapt som skapar digitala möten och sändningar i egna studios i centrala Stockholm och Göteborg. Tittarna deltar i sändningarna via Studio Adapts egna portal eller den plats arrangören valt.

Här är Vikings bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Jag tycker att man som utställare skall jobba för att på ett intressant sätt få bli en del av innehållet som sänds ut; ställ krav på arrangören! Många besökare väljer att delta i ett digitalt projekt för att det är kunskapsdrivet, och utställare har ofta nyheter, produkter och tjänster som är intressanta att lyfta fram som en naturlig del i en livesändning (som ofta är en stor del i en digital mässa).
  • I de flesta portaler finns en chattfunktion. Var aktiv i den och kommentera det som pågår i portalen. Sälj inte på ett direkt sätt, men ge din synvinkel på det som händer och relatera det gärna till det du/ditt företag arbetar med. Det skapar intresse och driver trafik till din person och/eller din utställarsida.
  • Ser du någon annan person som skriver något intressant? Svara och kommentera, starta en chattråd öppet eller skicka ett privat meddelande.
  • Fundera på syftet med ditt deltagande som utställare. Varför är du med och vad vill du uppnå med det? Försöka inte fokusera på för många målgrupper eller för mycket information samtidigt. Välj ett spår, begreppet ”less is more” är än viktigare när vi jobbar helt digitalt.
  • Jobba med din utställarsida. Skriv kortfattade texter och lägg gärna upp bilder, videos och dokument. Tänk på att tittarnas tålmodighet är låg och att de snabbt och enkelt vill få en överblick av vad ni erbjuder och att de direkt skall kunna hitta era kontaktuppgifter.
  • Det är bra om ni som är utställare i er monter kan presentera er på ett kort, tydligt sätt, så att man som besökare direkt kan se vilka ni är och vem som ansvarar för respektive område hos er. I vissa portaler kan du koppla din personliga profil för eventet till er företagssida och då sker det automatiskt. I andra kan man istället i fritext skriva en kort presentation i företagstexten som innehåller era representanters presentation och kontaktinfo. Det gör det mer personligt än att bara kommunicera med ett anonymt företag.
  • Använd statistiken du får på plattformen. Håll koll på vilka som är och varit inne på din plattform och skicka ett personligt meddelande. Men gör det inte standardiserat, läs gärna på lite kort om personen först så att det faktiskt kan bli mer personligt. I många plattformar kan du se dina besökares profil, vilket företag de jobbar på, intressen osv.
  • Precis som på en fysisk mässa är efterarbetet lika viktigt som deltagandet på plats. Fördelen med det digitala formatet är att du på kort tid kan få väldigt många leads och mycket data som är enkelt att följa upp.

”Engagera dig i uppsättningen av montern” 

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Mikael Westerberg, vd Inadra AB. Mikael har analyserat marknaden under flera år och sedan utvecklat eventplattformen Jirango.

Här är Mikaels bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Engagera dig i uppsättningen av montern – det är inte den vanliga rollupen som du brukar ha med dig som du brukar rulla upp och sen så rullar mässan igång.
  • Det liknar mer en uppsättning av en ehandel – välj ut bilder, filmer och information som ska vara tillgänglig för deltagaren och som har ett webvänligt format.
  • Testa tekniken innan – se till att du har koll på hur allting funkar ihop med dina kollegor som står i montern. Testa att göra ett besök i montern och interagera med dina kollegor så du förstår hur saker fungerar, både med chattar och videomöten.
  • När mässan startar: Var med och ha koll på de som kommer in i din monter. Visst kan du titta på konferensen samtidigt men du måste vara alert när det kommer in folk i montern och kanske sätter igång och chattar med dig. Precis som på en fysisk mässa.
  • Hälsa gärna på alla som kommer in i montern med ett glatt och trevligt tillrop! Alla kommer inte att hälsa tillbaks men det är ju precis som på en fysiskt mässa.
  • Sätt upp mål för ditt deltagande och vad som ska hända med de som kommer in i montern. Ska en kontakt i montern resultera i ett enskilt möte efter mässan? Ska det resultera i en offert direkt?

Läs mer: Mikael Jansson: Så fungerar en hybridmässa

 

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse växlar upp. Med den nya Vision 2030 tar bolaget ett offensivt kliv mot framtiden – där kundfokus, hållbar tillväxt och medarbetarengagemang står i centrum. Målet är att befästa positionen som Nordens ledande helhetsleverantör inom fysisk varumärkesexponering – och samtidigt skapa en kultur där människor och idéer får växa.

Gymnasiemässan tillbaka på Stockholmsmässan – framtidens val möter verklighet

Gymnasiemässan tillbaka på Stockholmsmässan – framtidens val möter verklighet

Den 18–20 november är det dags för Gymnasiemässan att återigen fylla mässhallarna i Älvsjö med tusentals nyfikna niondeklassare från hela Stockholms län, Håbo och Gnesta – alla på jakt efter inspiration inför ett av livets första stora beslut: gymnasievalet.

Stockholmsmässan satsar långsiktigt – ny vd på plats och framtidstro i Älvsjö

Stockholmsmässan satsar långsiktigt – ny vd på plats och framtidstro i Älvsjö

Med nytt ledarskap, förnyad strategi och ett tydligt löfte om att stanna i Älvsjö minst till 2035 befäster Stockholmsmässan sin roll som Nordens ledande mötesplats. Nu ska verksamheten stärka både näringsliv och besöksnäring – och bli en motor för framtidens affärer i regionen.

Magnus Helgesson bygger inte bara bolag – han bygger människor

Magnus Helgesson bygger inte bara bolag – han bygger människor

Annons

Mindley Expert Spotlight: Magnus Helgesson om drivkraft, transformation och varför det viktiga inte är vad du gör – utan vem du blir.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Jag godkänner Eventeffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

EventPoddenBild CKnutas JSamuelsson

Megasound Banner GIF 2

Tips

  • Varför är Google Analytics viktigt?
  • Så skriver du ett pressmeddelande som skapar publicitet – 10 tips
  • Tips: Fem enkla saker som gör det lättare att sälja sponsorplatser
  • Lyckas med event i London trots ETA och Brexit
  • 9 tips: Bästa möbleringen för mötet
  • Medlemmarna i Sveriges moderatorförening bjuder på sina misstag
  • ”Jag har lite svårt att artikulera upplevelsen av eventet då nivån är så otroligt hög och det sker saker för alla sinnen hela tiden”
  • Så tar du hjälp av AI för att skapa pitchar till sponsorer om ditt event
Kosmonaut Events skalar upp – dubblar kapaciteten för beMatrix pop-OUT inför sommarsäsongen

Kosmonaut Events skalar upp – dubblar kapaciteten för beMatrix pop-OUT inför sommarsäsongen

Annons

Inför sommaren 2025 gör Kosmonaut Events en strategisk satsning för att möta den ökande efterfrågan på flexibla, mobila och varumärkesbyggande eventlösningar. Utbudet av beMatrix pop-OUT enheter dubblas till åtta stycken.

Upphandlingar

  • Norrtälje kommun upphandlar näringslivssamverkan och eventutveckling
  • Skolverket söker ny eventplattform
  • Ny upphandling i Skåne: Helsingborg söker strategisk eventbyrå och producent
  • Upphandling: Ramavtal för ljud, ljus, scen och eventservice
  • Kungliga Operan upphandlar ramavtal för hyra av teknik

Eventarenan

Affärsutveckling i eventbranschen – så leder workshopledaren vägen mot tillväxt och samsyn

Affärsutveckling i eventbranschen – så leder workshopledaren vägen mot tillväxt och samsyn

Annons

Mindley jobbar med människor som får saker att hända – på riktigt. Några av dem är våra workshopledare inom affärsutveckling, som hjälper företag och team att gå från plan till framfart. För eventbranschen handlar affärsutveckling om mer än nya idéer – det handlar om att förverkliga dem tillsammans.

Inspiration

Hållbarhet, gastronomi och stillhet – Granö Beckasin lockar mötesbranschen norrut

Hållbarhet, gastronomi och stillhet – Granö Beckasin lockar mötesbranschen norrut

Inspiration

Mitt i Västerbottens hjärta växer en ny destination fram för framtidens möten. Granö Beckasin bygger en toppmodern konferens- och restauranganläggning där hållbarhet, gastronomi och naturupplevelser smälter samman. Här ska företag och organisationer kunna mötas – på riktigt.

En vinterkickoff att minnas – från iskallt dopp till värmande avslut

En vinterkickoff att minnas – från iskallt dopp till värmande avslut

Inspiration

Föreställ dig en vinterdag där kollegorna samlas, snön gnistrar, luften är krispig och varje stund blir ett minne. Här är en inspirerande berättelse om hur en vinterkickoff kan se ut – en dag fylld av skratt, energi och gemenskap.

Från källare till kultbryggeri på Ringön

Företagsevent med smak, skratt och samhörighet

Inspiration

I en bransch där företag söker minnesvärda och engagerande event är Två Feta Grisar på Ringön i Göteborg en destination som sticker ut. Här kombineras lokalt bryggd öl, mat i toppklass och lekfulla aktiviteter i en miljö som främjar både kreativitet och gemenskap. För företag som vill erbjuda mer än en traditionell after work eller konferensmiddag är detta en plats där hela teamet får en helhetsupplevelse.

Där business möter buzz – Jacy’z är Sveriges ledande affärshotell 2025

Där business möter buzz – Jacy’z är Sveriges ledande affärshotell 2025

Inspiration

De kallar sig själva för en “resort i stan”. Nu har Jacy’z Hotel & Resort i Göteborg för andra året i rad utsetts till Sweden’s Leading Business Hotel – och visar att framtidens affärsresor handlar lika mycket om känsla som om konferens.

Nytt ansikte på Comfort Hotel Arlanda

Nytt ansikte på Comfort Hotel Arlanda

Inspiration

När resenärer stiger av planet på Arlanda är det ofta hektiskt och stressigt – men mitt i flygplatsens puls finns en plats där lugnet råder och bemötandet känns varmt och personligt. Från och med 1 januari 2026 är det Robin Azad som styr skutan på Comfort Hotel Arlanda Airport, med ambitionen att göra varje gäst vistelse minnesvärd och varje medarbetare stolt över sitt arbete.

Där festen aldrig tar slut: Julens hetaste shower från norr till söder

Där festen aldrig tar slut: Julens hetaste shower från norr till söder

Inspiration

Julshow säsongen 2025 bjuder på allt från vintriga musikaler i Norrland till rockiga festkvällar i Skåne. För mötes- och eventindustrin är det en chans att hitta nya idéer, kombinera underhållning med nätverkande och skapa upplevelser som engagerar både kunder och medarbetare. Här är en guide till årets höjdpunkter.

Här hittar du Göteborgs bästa räkmacka 2025

Här hittar du Göteborgs bästa räkmacka 2025

Inspiration

Räkmackan är lika mycket Göteborg som havet, skärgården och salta vindar. Den klassiska smörgåsen med handskalade räkor, ägg och majonnäs är något av stadens stolthet – och varje år utses den allra bästa.

I år står det klart: Göteborgs bästa räkmacka 2025 finns på Swedish Taste.

Nya krafter bakom O’Learys Norrtull – en klassisk mötesplats får nytt liv

Nya krafter bakom O’Learys Norrtull – en klassisk mötesplats får nytt liv

Inspiration

Efter en kort paus är det snart dags för comeback på Sveavägen. Den 15 januari 2026 slår O’Learys Norrtull åter upp dörrarna – med nya franchisetagare, nya idéer och en rejäl dos energi. På 2 500 kvadratmeter ska en av Stockholms största sport- och nöjesdestinationer väckas till liv igen, med fokus på upplevelser, gemenskap och evenemang.

Vana Spa slår upp portarna på Elite Stadshotellet i Eskilstuna

Vana Spa slår upp portarna på Elite Stadshotellet i Eskilstuna

Inspiration

När Elite Stadshotellet Eskilstuna den 8 oktober inviger sitt nya Vana Spa får Mälardalen inte bara en ny spaupplevelse – satsningen blir också ett mervärde för konferenser, events och affärsresor. Här möts hotellets historia, vattensnära läge och modern design i en helhetsupplevelse för både gäster och arrangörer.

Postmuseum öppnar Källarloungen – nya mötesrum i historiska valv

Postmuseum öppnar nya mötesrum i historiska valv

Inspiration

Postmuseum i Stockholm utökar sin mötes- och eventverksamhet med Källarloungen, ett nytt mötesrum i museets historiska källarvalv i Gamla stan. Lokalerna erbjuder en unik kombination av kulturarv och modern mötesdesign, och ska ge besökare en inspirerande miljö för allt från kreativa workshops till mingel och samtal.

Space Production levererar Universeums utställning Humans

Space Production levererar Universeums utställning Humans

Annons

Sedan 2015 har besökarna på Universeum kunnat djupdyka i fakta om kropp och knopp. Nu fortsätter upplevelsen med en ny utställning, Humans, som erbjuder besökarna en resa genom kroppen.

Konferens och möteslokaler

  • Konferensrum och möteslokaler i Göteborg
  • Konferensrum och möteslokaler i Stockholm
  • Konferensrum och möteslokaler i Skåne

Event och festlokaler

  • Festlokal Stockholm
  • Festlokal Göteborg
  • Festlokal Malmö

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Client Manager – LIWLIG
  • ACCESS TO söker en produktionsledare för event! Är det du?
  • Projektledare till Expohouse
  • Brasserie Season söker kockar till hösten
  • Creative Meetings söker eventsäljare
  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Eventbyrå

Det svenska eventbolaget Onemotion IMC är återigen nominerade i världens mest prestigefyllda tävling för brand experience – Bea World Festival. Med sitt uppmärksammade koncept The Kingdom of Christmas tävlar de mot världens bästa byråer den 21 november.

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Eventbyrå

Kosmetik- och hygienföretagen (KoHF) har valt Wonderland som ny eventpartner för Swedish Beauty Awards 2026. Byrån får ansvar för både produktion, PR och sociala medier – och ska lyfta Sveriges största skönhetsgala till nästa nivå.

Minnesota vinner Region Stockholms filmupphandling

Minnesota vinner Region Stockholms filmupphandling

Eventbyrå

Kommunikationsbyrån först i rangordningen i nytt ramavtal för filmproduktioner.

Mest läst

Topp10 – Mest inflytelserika i eventbranschen 2025

Topp10 – Mest inflytelserika i eventbranschen 2025

Sveriges verkliga thought leaders – personerna som under 2025 har format samtalet om framtidens event, mässor, brand experience och mötesindustri. Från AI och kreativt ledarskap till hållbar destinationsutveckling och den nya upplevelseekonomin visar årets lista hur Sverige placerar sig i framkant av en global omställning där teknologi, autenticitet och mänskliga möten förenas.
Explosiv tillväxt för MarketHype.io – ökar 3039 procent och tar plats bland Sveriges techstjärnor

Explosiv tillväxt för MarketHype.io – ökar 3039 procent och tar plats bland Sveriges techstjärnor

Med en tillväxt på över 3000 procent tar MarketHype.io plats som Sveriges sjunde snabbast växande techbolag – ett tydligt tecken på att event- och mötesindustrin accelererar sin digitalisering.
Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

LIWLIG fortsätter att expandera, nu förstärks teamet med tio nya medarbetare inom flera centrala kompetensområden.
Lista: Sveriges 8 bästa julmarknader

Lista: 23 härliga julmarknader att besöka

Har ni slut på energi i vintermörkret? Ta med ditt team på ett miljöombyte och kom i julstämning. Eventeffect listar några av Sveriges bästa julmarknader.
Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse växlar upp. Med den nya Vision 2030 tar bolaget ett offensivt kliv mot framtiden – där kundfokus, hållbar tillväxt och medarbetarengagemang står i centrum. Målet är att befästa positionen som Nordens ledande helhetsleverantör inom fysisk varumärkesexponering – och samtidigt skapa en kultur där människor och idéer får växa.

Branschfolk

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschfolk

Evententreprenören Sofi Franzén, en av grundarna av Eventyr – som idag heter Liwlig – prisades på Founders Awards i Stockholm. Hon tilldelades guld i kategorin “Årets grundare – storföretag” för sitt arbete att bygga ett bolag som skapar inkluderande, hållbara och värderingsdrivna event.

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Branschfolk

Centas har varit en del av svensk eventhistoria sedan 1976. Med teknik som lyfter idéer till
minnesvärda ögonblick ser bolaget försäljning som relationer, inte transaktioner.

Michel Taune ny kökschef på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Michel Taune ny köksansvarig på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Branschfolk

Efter två decennier på några av Stockholms mest välrenommerade krogar kliver Michel in som ny köksansvarig på Citykonferensen. Med sig har han både erfarenhet från stjärnkrogar och en stark övertygelse om att smak ska gå före krångel.

Mats Flodén på Space Production: "En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge"

Mats Flodén: ”En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge”

Branschfolk

En mässmonter är inte bara en yta på mässgolvet – den kan bli en långsiktig del av ett varumärkesbyggande. Det menar Mats Flodén, projektledare på Space Production som dagligen hjälper företag att skapa flexibla och hållbara monterlösningar.

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande - Helene Bruneheim Johansson

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande – Helene Bruneheim Johansson

Aktuellt

Vid Svenska Eventakademins årsmöte i slutet av augusti valdes Helene Bruneheim Johansson, Event Manager på Advokatfirman Vinge till ny ordförande för verksamhetsåret 25/26. För Eventeffect berättar hon vad branschen kan vinna på en ökad ”Good-for-you-kultur”, hur hon vill stärka SEA som plattform och vad som hände på Galeries Lafayette i Paris …

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Branschfolk

Efter många år i branschen har Kerstin Fagervall tagit steget och startat egen verksamhet. Genom bolaget Lakki Me erbjuder hon evenemangs- och produktionssupport – med målet att ge arrangörer trygghet och flexibilitet i genomförandet av sina event. Eventeffect fick en pratstund med Kerstin om idén bakom företaget, hennes bakgrund och vilka projekt hon ser fram emot.

Folk i karriären

Kristina Hammerö tar plats i Arlas ledning – vill bygga varumärke med mening

Kristina Hammerö tar plats i Arlas ledning – vill bygga varumärke med mening

På nytt jobb

När Arla Sverige nu presenterar sin nya marknadsdirektör, Kristina Hammerö, handlar det inte bara om ett chefsbyte – utan om ett tydligt steg mot en mer levande och värderingsdriven kommunikation.

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

På nytt jobb

LIWLIG fortsätter att expandera, nu förstärks teamet med tio nya medarbetare inom flera centrala kompetensområden.

Aurel Balika öppnar dörrarna till The Book

Aurel Balika öppnar dörrarna till The Book

På nytt jobb

När Göteborgs nästa stora hotellöppning närmar sig, står en man redo att skriva första kapitlet. Aurel Balika blir hotelldirektör för Quality Hotel The Book, den nya satsningen från Strawberry som öppnar sommaren 2026 – mitt i stadens pulserande nöjes- och mötescentrum.

Gästskribenter

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Gästskribent

I denna krönika reflekterar Richard Farman och Niclas Rahm från LIWLIG Sverige över varför just mellanrummet är platsen där kreativitet, kultur och mening uppstår – och varför det är här framtidens vinnare kommer att formas.

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Expo

Mässorna drar äntligen igång igen efter en tids välbehövlig ledighet! Fysiska möten är som bekant både det dyraste men mest effektiva sättet att knyta nya affärskontakter och bygga relation. Och definitivt den roligaste, om du frågar mig! Men det finns fallgropar. Hur kan du vända dessa till att bli dina främsta framgångsfaktorer såsom utställare? Den här krönikan fokusera på mässan i skarpt läge, när vi möts face-to-face.

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

En magisk sommar börjar med en oförglömlig fest på Fotografiska

En magisk sommar börjar med en oförglömlig fest på Fotografiska

Annons

Letar du efter den perfekta platsen för er kommande sommarfest? Boka sommarens härligaste firande tillsammans med kollegorna och låt er uppslukas av konst, hållbara och gastronomiska smaksensationer, och en förtrollande utsikt över Stockholm och Saltsjön.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com