eventeffect.se
Anders-Mildnr

Expertens tips – så väljer du talare och säkrar ditt innehåll

Hallå där...

Att börja med talaren när du ska planera ett möte är ett vanligt misstag. Anders Mildner på Altitude Meetings berättar vad du behöver tänka på innan det är dags att kontakta talare.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-11-22 | Digitala möten | Expo

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Under de senaste sex månaderna har virtuella konferenser och mässor med digitala montrar blivit en ny vardag för många säljare och marknadsförare. Vi bad några av de mest erfarna i landet på genomföranden att komma med sina bästa tips för hur du ska lyckas i din digitala monter.

Så lyckas du i din digitala monter
Så lyckas du i din digitala monter

”Skapa ett personligt anslag i montern”

lasse

Lars Schön, säljare och affärschef på Pauser Media. Lars har under våren och hösten hjälpt sina kunder att ställa om till att arbeta i virtuella montrar. Pauser Media har under perioden genomfört ett antal konferenser med digitala montrar i plattformen vVenues.

Här är Lars bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Gör montern personlig, spela in en videohälsning med er som jobbar i montern. Besökarna får inte tro att du är en chatbot.
  • Försök inte konkurrera med huvudsändningen, tänk till och locka med annat budskap, exempelvis: bjud in till en digital frukost några dagar senare.
  • Gör det enkelt och tydligt för besökarna att förstå vad ni erbjuder och fånga upp deras intresse genom olika budskap.
  • Planera noga i god tid, jobbet före och efter är extremt viktigt för att lyckas.
  • Se montern som en språngbräda för fortsatt kontakt efter eventet.

“Fånga deltagarens uppmärksamhet”

bjorn

Björn Hammar, Account Manager på Trippus Event Solutions som hjälpt många kunder med nya lösningar under året.

Här är Björns bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Sätt upp en tydlig plan för vad ni vill uppnå i er digitala monter. Tänk till kring materialet ni vill visa, ett ypperligt tillfälle att se över det material man normalt använder. Passa på att byta ut bilder till nya fräscha, spela in rörligt material som fångar deltagarens intresse. Tänk på bakgrunden när ni har videomöten och att ljudet går ut som det ska. Ett tips är att stå upp när du exempelvis presenterar.
  • Fördela arbetsuppgifterna mellan dem som jobbar i montern. Det är viktigt att snabbt svara i textchatten exempelvis. Att allt löper på med förbokade digitala möten. Glöm för all del inte att testa att allt fungerar som det ska innan mässan drar igång.
  • Gör det enkelt för deltagaren på mässan att få kontakt med er. Berätta i förväg för både kunder och potentiella kunder att ni är med på mässan så att ni skapar ett intresse för er monter innan.
  • Tänk på att alla besökare i montern är ett potentiellt lead. Svara snabbt och glöm inte den så viktiga uppföljningen efteråt.
  • Engagera deltagarna i pauserna skapa mingelmöjligheter precis som det finns möjlighet att mingla på en fysisk mässa. Anordna tävlingar eller annat som engagerar och lockar deltagarna i montern.

”Bli en del av innehållet”

viking

Viking Grandin, senior projektledare på Studio Adapt. Viking arbetar på Adapt som skapar digitala möten och sändningar i egna studios i centrala Stockholm och Göteborg. Tittarna deltar i sändningarna via Studio Adapts egna portal eller den plats arrangören valt.

Här är Vikings bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Jag tycker att man som utställare skall jobba för att på ett intressant sätt få bli en del av innehållet som sänds ut; ställ krav på arrangören! Många besökare väljer att delta i ett digitalt projekt för att det är kunskapsdrivet, och utställare har ofta nyheter, produkter och tjänster som är intressanta att lyfta fram som en naturlig del i en livesändning (som ofta är en stor del i en digital mässa).
  • I de flesta portaler finns en chattfunktion. Var aktiv i den och kommentera det som pågår i portalen. Sälj inte på ett direkt sätt, men ge din synvinkel på det som händer och relatera det gärna till det du/ditt företag arbetar med. Det skapar intresse och driver trafik till din person och/eller din utställarsida.
  • Ser du någon annan person som skriver något intressant? Svara och kommentera, starta en chattråd öppet eller skicka ett privat meddelande.
  • Fundera på syftet med ditt deltagande som utställare. Varför är du med och vad vill du uppnå med det? Försöka inte fokusera på för många målgrupper eller för mycket information samtidigt. Välj ett spår, begreppet ”less is more” är än viktigare när vi jobbar helt digitalt.
  • Jobba med din utställarsida. Skriv kortfattade texter och lägg gärna upp bilder, videos och dokument. Tänk på att tittarnas tålmodighet är låg och att de snabbt och enkelt vill få en överblick av vad ni erbjuder och att de direkt skall kunna hitta era kontaktuppgifter.
  • Det är bra om ni som är utställare i er monter kan presentera er på ett kort, tydligt sätt, så att man som besökare direkt kan se vilka ni är och vem som ansvarar för respektive område hos er. I vissa portaler kan du koppla din personliga profil för eventet till er företagssida och då sker det automatiskt. I andra kan man istället i fritext skriva en kort presentation i företagstexten som innehåller era representanters presentation och kontaktinfo. Det gör det mer personligt än att bara kommunicera med ett anonymt företag.
  • Använd statistiken du får på plattformen. Håll koll på vilka som är och varit inne på din plattform och skicka ett personligt meddelande. Men gör det inte standardiserat, läs gärna på lite kort om personen först så att det faktiskt kan bli mer personligt. I många plattformar kan du se dina besökares profil, vilket företag de jobbar på, intressen osv.
  • Precis som på en fysisk mässa är efterarbetet lika viktigt som deltagandet på plats. Fördelen med det digitala formatet är att du på kort tid kan få väldigt många leads och mycket data som är enkelt att följa upp.

”Engagera dig i uppsättningen av montern” 

m

Mikael Westerberg, vd Inadra AB. Mikael har analyserat marknaden under flera år och sedan utvecklat eventplattformen Jirango.

Här är Mikaels bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Engagera dig i uppsättningen av montern – det är inte den vanliga rollupen som du brukar ha med dig som du brukar rulla upp och sen så rullar mässan igång.
  • Det liknar mer en uppsättning av en ehandel – välj ut bilder, filmer och information som ska vara tillgänglig för deltagaren och som har ett webvänligt format.
  • Testa tekniken innan – se till att du har koll på hur allting funkar ihop med dina kollegor som står i montern. Testa att göra ett besök i montern och interagera med dina kollegor så du förstår hur saker fungerar, både med chattar och videomöten.
  • När mässan startar: Var med och ha koll på de som kommer in i din monter. Visst kan du titta på konferensen samtidigt men du måste vara alert när det kommer in folk i montern och kanske sätter igång och chattar med dig. Precis som på en fysisk mässa.
  • Hälsa gärna på alla som kommer in i montern med ett glatt och trevligt tillrop! Alla kommer inte att hälsa tillbaks men det är ju precis som på en fysiskt mässa.
  • Sätt upp mål för ditt deltagande och vad som ska hända med de som kommer in i montern. Ska en kontakt i montern resultera i ett enskilt möte efter mässan? Ska det resultera i en offert direkt?

Läs mer: Mikael Jansson: Så fungerar en hybridmässa

 

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

videokonferensen

Över 100 företag som hjälper dig med videokonferensen – webbmötet – videomötet

Vill du ställa om dina digitala möten till videokonferenser? Eventeffect presenterar här en lista med över 100 leverantörer av smarta videokonferenssystem och webbmötessystem.

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Fredrik Annell Berger VD for Expo Stories AB

Expo Stories lanserar 12 mässor i fyra städer

Expo Stories är en modern nationell mässarrangör som går i fronten för att digitalisera mässupplevelsen. Vi tror på behovet av att fortsatt mötas fysiskt men är övertygade om att det går att göra på ett mer effektivt sätt med hjälp av digitala hjälpmedel och strukturerade processer.

Trippus eventeffect årsmöte

Dags för Årsmöte 2021 – kommer det ske digitalt i år?

Annons

Under perioden mars till maj genomförs det väldigt många årsmöten, det är allt ifrån aktiebolag, organisationer till föreningar och den gemensamma nämnaren är ju att det blir svårt att genomföra detta fysiskt i år. Under 2020 genomfördes många årsmöten digitalt och vi på Trippus fick förmånen att hantera ett hundratal för våra kunder. Efter en viss tvekan i början blev många positivt överraskade hur smidigt det gick samt att de för det stora flertalet blev ett möte med många fler deltagare än normalt då det blev mer lättillgängligt.

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
Trippus utställarapp

Trippus lanserar ny utställarportal och utställarapp

Annons

Hjälp dina utställare att hantera sin monterpersonal, bjuda in deltagare och samla kontaktuppgifter på mässor och utställningar mer effektivt med Trippus Utställarportal och Trippus Utställarapp.

Upphandlingar

  • Värmdö söker ny huvudman för Gustavsbergs konsthall
  • Procurement: Platform for Virtual Fairs
  • Upphandling av ramavtal för webbinarie- och filmproduktion
  • Upphandling av konferensanläggningar där virtuella event är ett delområde i kravställningen
  • Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration

Eventarenan

månadens monter april – sätila på ispo i münchen

Månadens monter april – Sätila på ISPO i München

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration. Denna månad lyfter vi fram vårt samarbete med Sätila där vi skapat en dynamisk monterlösning. Läs också våra tips – Återanvänd monterdelar och hela monterkonceptet.

Inspiration

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Digitala möten

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Att ha moten utomhus kring lagerelden har blivit ett satt att skapa nya affarsmojligheter for flera konferensanlaggningar.

Nytt koncept hjälper dig att placera projektorn på bästa stubben … och white boarden på rätt gren

Destination

Visit Dalarna introducerar ”Möten på dalavis” med fokus på alternativa och trygga sätt att genomföra konferenser på. Dalarnas stora potential av naturupplevelser och utomhus-aktiviteter innebär att man kan möta efterfrågan som finns på att träffas på riktigt.

Eco Sightseeing eldrivna batturer markta med Bra Miljoval

Sommarevent på gång? Nu finns miljömärkta båtturer i Stockholm

Hållbarhet

Vill du boka hållbart? Som första rederi i Sverige erbjuder Eco Sightseeing Sthlm AB, med sitt till 100 procent eldrivna fartyg M/S Sylvia, miljömärkta båtturer enligt Bra Miljövals nya miljökrav.

influencer traning

Största på Instagram inom träning och hälsa

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna inom träning och hälsa på Instagram just nu.

unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Inspiration

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

cirkus 1

Tre sommaravslutningar era anställda skulle älska

Annons

Nu är våren äntligen här! Vi känner med alla som jobbat hårt under hela mörka vinterhalvåret och sprungit mellan jobb, skola och träningspass. Därför bjuder Subtopias eventavdelning redan nu på några tips på härliga sommaravslutningar för ert företag. Varför inte tacka era anställda för deras slit genom att bjuda in dem och deras familjer till en unik och underhållande familjetillställning?

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Turistvärdar
  • Community Associate
  • Evenemang- och hyreskoordinator
  • Passionerad Inhouse Sales agent sökes
  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

Martin Lee, Content Strategist Eventyr

Att jobba eller inte jobba hemifrån, det är frågan…

Vi vill så gärna bekräfta vår tes med en siffra att vi bortser från det större sammanhanget, med resultatet att en stor del av alla slutsatser som dras är både förhastade och ibland direkt felaktiga.
GH

Gyllene Hjulet flyttar in i Onemotions digitala plattform vVenues

Gyllene Hjulet 2020 erbjuder i år ett event som utnyttjar förutsättningarna för digitala events på ett sätt som sällan eller aldrig skådats. Gyllene Hjulet blir i år en flerdagarsupplevelse där gästerna kan ta del av betydligt mycket mer än huvudnumret, prisutdelningen, tillsammans i en ny digital eventmiljö - kostnadsfritt och tillgängligt för alla.
Helene Nilsson

Skapa effektiva möten – hur ska vi anpassa mötesupplägget i en digital värld

Helene Nilsson, projektledare på Meetagain Konferens, om varför mötesdesign är än viktigare idag i och med digitala möten.
Almedalsveckan 2021

Årets Almedalsvecka blir ett digitalt fyradagars evenemang 4 juli – 7 juli

Almedalsveckan är en av världens största demokratiska mötesplatser. Den har sedan starten 1968 varit kostnadsfri och öppen för alla. För att anpassa Almedalsveckan till pågående pandemi så blir det ett fyradagars huvudsakligt digital arrangemang med start den 4 juli.

Omställning i mötesbranschen – vad säger experterna?

Webbinarium: 2020 var året då det digitala mötet slog igenom på bred front. Av nödtvång kanske, men när vi åter kan träffas fysiskt igen har mycket förändrats. Vad hände egentligen med det mänskliga mötet och vad kan man se i kristallkulan? Om detta samtalar Delegia med ledande branschföreträdare den 19 mars kl 12-13. Du kan vara med!

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

På nytt jobb

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Compodium

Compodium skalar upp med fyra och har fokus på att anställa ytterligare femton

På nytt jobb

I linje med Compodiums strategi att accelerera bolagets omsättning och skala upp organisationen har Compodium förstärkt sin organisation. Lin Eriksson Nordström har tillträtt som marknadschef i januari tillsammans med Magnus Godin, produktägare och utvecklingsansvarig samt Johan Morin och Lucas Lundqvist som stärker upp utvecklingsteamet samt säljorganisationen.

Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

På nytt jobb

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.

Gästskribenter

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

Hangaren Subtopia

Subtopia är redo

Annons

När världen öppnar upp igen har vi allt på plats för att skapa smittsäkra evenemang.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff