eventeffect.se
Årets Eventchef: Han blir juryns ordförande

Patrick Walldén, juryns ordförande för Årets Eventchef –  Därför ska du nominera till utmärkelsen

Årets eventchef

Patrick Walldén, en av initiativtagarna till utmärkelsen Årets Eventchef och VD/grundare på BANG Agency och Brand Arena Nordic Group.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Destinationer
    • Skellefteå
    • Helsingborg
    • Bohuslän
    • Dalsland
    • Västergötland
    • Västsverige
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • SES
    • Golfbaren
    • Sture
    • Primetec
    • Delegia
    • DIVISION Group Sweden
    • Videoforce
    • Twenty Studios
    • Homage
    • Robot event
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2020-11-22 | Expo | Digitala möten

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Under de senaste sex månaderna har virtuella konferenser och mässor med digitala montrar blivit en ny vardag för många säljare och marknadsförare. Vi bad några av de mest erfarna i landet på genomföranden att komma med sina bästa tips för hur du ska lyckas i din digitala monter.

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter
Så lyckas du i din digitala monter

”Skapa ett personligt anslag i montern”

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Lars Schön, säljare och affärschef på Pauser Media. Lars har under våren och hösten hjälpt sina kunder att ställa om till att arbeta i virtuella montrar. Pauser Media har under perioden genomfört ett antal konferenser med digitala montrar i plattformen vVenues.

Här är Lars bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Gör montern personlig, spela in en videohälsning med er som jobbar i montern. Besökarna får inte tro att du är en chatbot.
  • Försök inte konkurrera med huvudsändningen, tänk till och locka med annat budskap, exempelvis: bjud in till en digital frukost några dagar senare.
  • Gör det enkelt och tydligt för besökarna att förstå vad ni erbjuder och fånga upp deras intresse genom olika budskap.
  • Planera noga i god tid, jobbet före och efter är extremt viktigt för att lyckas.
  • Se montern som en språngbräda för fortsatt kontakt efter eventet.

“Fånga deltagarens uppmärksamhet”

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Björn Hammar, Account Manager på Trippus Event Solutions som hjälpt många kunder med nya lösningar under året.

Här är Björns bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Sätt upp en tydlig plan för vad ni vill uppnå i er digitala monter. Tänk till kring materialet ni vill visa, ett ypperligt tillfälle att se över det material man normalt använder. Passa på att byta ut bilder till nya fräscha, spela in rörligt material som fångar deltagarens intresse. Tänk på bakgrunden när ni har videomöten och att ljudet går ut som det ska. Ett tips är att stå upp när du exempelvis presenterar.
  • Fördela arbetsuppgifterna mellan dem som jobbar i montern. Det är viktigt att snabbt svara i textchatten exempelvis. Att allt löper på med förbokade digitala möten. Glöm för all del inte att testa att allt fungerar som det ska innan mässan drar igång.
  • Gör det enkelt för deltagaren på mässan att få kontakt med er. Berätta i förväg för både kunder och potentiella kunder att ni är med på mässan så att ni skapar ett intresse för er monter innan.
  • Tänk på att alla besökare i montern är ett potentiellt lead. Svara snabbt och glöm inte den så viktiga uppföljningen efteråt.
  • Engagera deltagarna i pauserna skapa mingelmöjligheter precis som det finns möjlighet att mingla på en fysisk mässa. Anordna tävlingar eller annat som engagerar och lockar deltagarna i montern.

”Bli en del av innehållet”

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Viking Grandin, senior projektledare på Studio Adapt. Viking arbetar på Adapt som skapar digitala möten och sändningar i egna studios i centrala Stockholm och Göteborg. Tittarna deltar i sändningarna via Studio Adapts egna portal eller den plats arrangören valt.

Här är Vikings bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Jag tycker att man som utställare skall jobba för att på ett intressant sätt få bli en del av innehållet som sänds ut; ställ krav på arrangören! Många besökare väljer att delta i ett digitalt projekt för att det är kunskapsdrivet, och utställare har ofta nyheter, produkter och tjänster som är intressanta att lyfta fram som en naturlig del i en livesändning (som ofta är en stor del i en digital mässa).
  • I de flesta portaler finns en chattfunktion. Var aktiv i den och kommentera det som pågår i portalen. Sälj inte på ett direkt sätt, men ge din synvinkel på det som händer och relatera det gärna till det du/ditt företag arbetar med. Det skapar intresse och driver trafik till din person och/eller din utställarsida.
  • Ser du någon annan person som skriver något intressant? Svara och kommentera, starta en chattråd öppet eller skicka ett privat meddelande.
  • Fundera på syftet med ditt deltagande som utställare. Varför är du med och vad vill du uppnå med det? Försöka inte fokusera på för många målgrupper eller för mycket information samtidigt. Välj ett spår, begreppet ”less is more” är än viktigare när vi jobbar helt digitalt.
  • Jobba med din utställarsida. Skriv kortfattade texter och lägg gärna upp bilder, videos och dokument. Tänk på att tittarnas tålmodighet är låg och att de snabbt och enkelt vill få en överblick av vad ni erbjuder och att de direkt skall kunna hitta era kontaktuppgifter.
  • Det är bra om ni som är utställare i er monter kan presentera er på ett kort, tydligt sätt, så att man som besökare direkt kan se vilka ni är och vem som ansvarar för respektive område hos er. I vissa portaler kan du koppla din personliga profil för eventet till er företagssida och då sker det automatiskt. I andra kan man istället i fritext skriva en kort presentation i företagstexten som innehåller era representanters presentation och kontaktinfo. Det gör det mer personligt än att bara kommunicera med ett anonymt företag.
  • Använd statistiken du får på plattformen. Håll koll på vilka som är och varit inne på din plattform och skicka ett personligt meddelande. Men gör det inte standardiserat, läs gärna på lite kort om personen först så att det faktiskt kan bli mer personligt. I många plattformar kan du se dina besökares profil, vilket företag de jobbar på, intressen osv.
  • Precis som på en fysisk mässa är efterarbetet lika viktigt som deltagandet på plats. Fördelen med det digitala formatet är att du på kort tid kan få väldigt många leads och mycket data som är enkelt att följa upp.

”Engagera dig i uppsättningen av montern” 

23 tips: Så lyckas du i din digitala monter

Mikael Westerberg, vd Inadra AB. Mikael har analyserat marknaden under flera år och sedan utvecklat eventplattformen Jirango.

Här är Mikaels bästa tips om hur du lyckas i din digitala monter:

  • Engagera dig i uppsättningen av montern – det är inte den vanliga rollupen som du brukar ha med dig som du brukar rulla upp och sen så rullar mässan igång.
  • Det liknar mer en uppsättning av en ehandel – välj ut bilder, filmer och information som ska vara tillgänglig för deltagaren och som har ett webvänligt format.
  • Testa tekniken innan – se till att du har koll på hur allting funkar ihop med dina kollegor som står i montern. Testa att göra ett besök i montern och interagera med dina kollegor så du förstår hur saker fungerar, både med chattar och videomöten.
  • När mässan startar: Var med och ha koll på de som kommer in i din monter. Visst kan du titta på konferensen samtidigt men du måste vara alert när det kommer in folk i montern och kanske sätter igång och chattar med dig. Precis som på en fysisk mässa.
  • Hälsa gärna på alla som kommer in i montern med ett glatt och trevligt tillrop! Alla kommer inte att hälsa tillbaks men det är ju precis som på en fysiskt mässa.
  • Sätt upp mål för ditt deltagande och vad som ska hända med de som kommer in i montern. Ska en kontakt i montern resultera i ett enskilt möte efter mässan? Ska det resultera i en offert direkt?

Läs mer: Mikael Jansson: Så fungerar en hybridmässa

 

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

Ny tjänst för mässarrangörer

Ny tjänst för mässarrangörer

Mässakuten startar med målsättningen att hjälpa mässarrangörer, branschföreningar och andra med deras evenemang.

Nordbyggs besökar- och utställarundersökning 2022

Nordbyggs besökar- och utställarundersökning 2022

Kundlojaliteten bland utställare är stark och besökarkvaliteten hög – nästan åtta av tio har köpinflytande. Det visar Nordbyggs stora besökar- och utställarundersökning som nu är klar.

Vattenindustrin väljer Svenska Mässan och Vatten2023

Vattenindustrin väljer Svenska Mässan för Vatten2023

Den 24 – 26 oktober 2023 etableras en ny, samhällsviktig mötesplats på Svenska Mässan i Göteborg i samarbete med Vattenindustrin. Tillsammans med företag och organisationer vill parterna samla viktiga aktörer i alla led på en och samma plats.

Homage rullar ut Trustlys nya mässkoncept -Money 20/20 i Amsterdam först ut 

Homage rullar ut Trustlys nya mässkoncept -Money 20/20 i Amsterdam först ut 

Annons

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform
  • Lista: Lokala mötesarrangörer i Västergötland
  • 17 tips: Framgångsfaktorer för effektiva hybridmöten
  • 10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till
  • Eventsäkerhet – så mycket mer än en biffig vakt i dörren
  • Lista: Konferenslokaler i Helsingborg
  • Jespers bästa tips för en lyckad kickoff
  • Lista: 10 eventlokaler i Visby
Oslagbar digital plattform!

Oslagbar digital plattform!

Annons

Robot event erbjuder marknadens vassaste digitala plattform för mässor, möten, utbildningar, utställningar, show-rooms och hemsidor.

Upphandlingar

  • Kommun upphandlar tjänster från eventbyrå
  • Upphandling av filmproduktion till Skolinspektionen
  • Upphandling av tekniker till evenemang
  • Föreläsare se hit! – Upphandling av podcastreporter
  • Statens Skolinspektion upphandlar eventbyrå

Eventarenan

Studio för livesändningar i Stockholm

Studio för livesändningar i Stockholm

Annons

Vi förpackar och levererar evenemangen som TV-program, med skarpa närbilder och ett dynamisk bildflöde. Kontakta oss för referenser på våra tidigare produktioner i vår Studio för livesändningar.

Inspiration

BotaniCar – framtidens bilevent

BotaniCar – framtidens bilevent

Inspiration

Norrvikens trädgårdar i Båstad kommer i sommar bli platsen för framtidens motorevenemang helt nytt i sitt slag. Under perioden 4-6 augusti samsas innovation, framtid och teknik med design, natur och passion.

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

foodoras innovativa butik intar Sweden Rock Festival

foodoras innovativa butik intar Sweden Rock Festival

Festival

Fram till den 11 juni kommer festivalens besökare kunna beställa varor från foodora market direkt på festivalområdet genom Q-handelsbolagets livsmedelskedja som just nu stöper om livsmedelsbranschen i rasande fart med leveranser inom 15 minuter.

Våga satsa på en riktig entertainer och gör ditt event till en odödlig snackis!

Våga satsa på en riktig entertainer och gör ditt event till en odödlig snackis!

Inspiration

När någon är ett riktigt proffs verkar allt så enkelt. Gladys del Pilar har tävlat i Mellon fem gånger, varit med i musikaler som Abba the true story, Fame och En värsting till syster. När hon står för underhållningen höjs tempen rejält!

Eget skärgådesområde för ditt event 20 minuter från centrala Stockholm

Eget område för ditt event 20 minuter från centrala Stockholm

Inspiration

Nu skaps en ny eventdestination beläget vid Stockholms vackra inlopp och början av skärgården. Kajen har som målsättning att bli Stockholms nya mat-, nöje- och aktivitetsdestination.

Graphic Recording: Hon illustrerar dina tankar och ord

Graphic Recording: Hon illustrerar dina tankar och ord

Inspiration

Frida Adamsson är gymnasieingenjören och fd CAD-konstruktören som efter livets utmaningar och omständigheter hittade sin passion i att arbeta med människor och kreativitet. – Jag har alltid själv haft fallenhet för att minnas bättre i bilder och symboler för att komma i håg vad föredragshållaren pratat om, säger hon.

Fem ovanliga och häpnadsväckande båtar som du kan hyra året runt

Fem ovanliga och häpnadsväckande båtar som du kan hyra året runt

Inspiration

Listan är lång av ovanliga båtar som fångar betraktarens uppmärksamhet, tack vare dess skönhet eller också på grund av dess praktiska funktioner. Det kan röra sig om 200 år gamla piratskepp, design-båtar i vintage eller varför inte en hederlig gammal bastubåt!

Erik Olkiewicz är en svensk hypnotisör som uppträder med en hypnosshow

Han gör succé på företagsevent

Inspiration

Erik Olkiewicz gör succé på företagsevent med hypnosshow från Las Vegas. Du kan antingen se hypnosshowen som publik eller bli dess stjärna.

Flytande padel mitt i Stockholm

Flytande padel mitt i Stockholm

Inspiration

Stockholm Sea Padel, med sin uppmärksammade padelpråm, inledde säsongen på Skeppsbron i Stockholm den 1 maj och kommer att ligga där månaden ut.

Lista: 35 takbarer för nästa sommarkickoff

Lista: 35 takbarer för nästa sommarkickoff

Inspiration

Bjud dina kollegor på en kickoff med utsikt på en härlig takbar. Här tipsar Eventeffect om takbarer i hela landet som du kan boka till nästa konferens.

Tydlig trend på Tekniska – så här vill vi mötas efter pandemin

Tydlig trend på Tekniska – så här vill vi mötas efter pandemin

Annons

Visst är det praktiskt med onlinemöten från frukostbordet, men när pandemirestriktionerna lättat längtar vi efter något annat. På Tekniska museet är trenden tydlig: självklart vill vi träffas IRL, men nu måste möten och konferenser kryddas med färgstarka upplevelser.

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Nu söker vi Senior Event Manager för Mässor & Möten!
  • Teknik- och logistikansvarig Stockholm/Malmö
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Hummingbird söker en Project Manager
  • Hummingbird söker en Project Coordinator
  • Account Manager till Koncept & Event

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Branschens raket Homage fortsätter växa

Branschens raket Homage fortsätter växa

Eventbyrå

Homage fortsätter sin starka tillväxtresa och räknar med att bli femtio anställda under 2022.

Calle Francke

Calle Francke om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa

Eventbyrå

Han har jobbat inom upplevelseindustrin under hela sitt yrkesliv och samlat på sig en rad värdefulla insikter genom åren. Här berättar Calle Francke, medgrundare och partner, om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa och vad som driver honom framåt.

Liwlig Group öppnar filial i New York

Liwlig Group öppnar filial i New York

Aktuellt från Eventbyråer

Liwlig Group, som i Sverige representeras av Eventyr Nine Yards, har i dagarna slagit upp dörrarna till sitt kontor på Manhattan i New York. Verksamheten leds av entreprenören Janne Hakkarainen med ett långt förflutet på den finska Liwlig-byrån Tapaus.

Mest läst

Branschens raket Homage fortsätter växa

Branschens raket Homage fortsätter växa

Homage fortsätter sin starka tillväxtresa och räknar med att bli femtio anställda under 2022.
Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Halvtidsvila i eventfabriken med tankar om framtiden

I denna sommarkrönika summerar Eventeffects återkommande gästskribent Tommy Brotte mötesformatens intensiva utveckling den senaste tiden och spanar om framtiden.
Ny tjänst för mässarrangörer

Ny tjänst för mässarrangörer

Mässakuten startar med målsättningen att hjälpa mässarrangörer, branschföreningar och andra med deras evenemang.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.

Branschfolk

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

StoryTourist

Berättelser får nytt liv genom StoryTourists digitala upplevelseteknik

Branschfolk

Föreställ dig följande: du följer efter Sherlock Holmes längs Londons slingrande gator och gränder. Tillsammans ska ni lösa ett brott och nu letar du efter ledtrådar. I Köpenhamn strosar du längs kajen och utforskar strandpromenaden med berättelsen om den lilla sjöjungfrun som en röd tråd. StoryTourist är en ny digital upplevelse, där du som lyssnare kan kliva in i en berättelse och uppleva den på de platser där den utspelar sig.

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Aktuellt

Svenska Mässan Gothia Towers är en fantastisk mötesanläggning med ett brett utbud med allt från mindre styrelserum på 28:e våningen till kongresshall och stora mässytor.

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Branschfolk

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Branschfolk

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Branschfolk

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Folk i karriären

Micael Worbin blir ny hotellchef för Skara Stadshotell

Han blir ny hotellchef för Skara Stadshotell

På nytt jobb

Den 1 oktober börjar Micael Worbin som hotellchef för Skara Stadshotell. − Det känns väldigt spännande och jag ser fram emot hösten, säger Micael.

Han tar över som koncernchef för Carotte

Han tar över som koncernchef för Carotte

På nytt jobb

I en snart 8 år lång förändrings- och tillväxtresa har Christian Mertzig varit VD och Koncernchef för Carotte. Från augusti 2022 byter Carotte operativt ledarskap och Oscar Ohlsén tillträder rollen som Koncernchef för Carotte. Mertzig kvarstår som ägare och arbetande styrelseordförande med fokus på koncernens techinvesteringar.

Maria Skarve

Hon blir ny marknadchef på Svenska Möten

På nytt jobb

Nu är det klart att Maria Skarve blir ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.

Gästskribenter

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Gästskribent

Ja, så kan det kännas om man räknar med alla Teamsmöten. Men det är inte ett digitalt event utan en plattform och format som lämpar sig ypperligt för projektmöten.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Eventbranschen gräver sin egen grav om man inte tar utmaningarna med hybridevenemang på allvar

Gästskribent

Nästan alla i eventbranschen förutspår att hybridevenemang blir nästa stora trend. Jag kan vittna om att det går utmärkt att producera roliga, engagerande och effektiva hybridevenemang. Däremot är det alldeles för många som gravt underskattar utmaningarna med att göra evenemang som på riktigt skapar värde för alla, oavsett om de deltar fysiskt på plats eller på distans.

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Gästskribent

Johan Strand är ny krönikör på Eventeffect, en kreativ idéspruta som med sin gedigna erfarenhet kommer att bjuda på reflektioner och insikter från mäss- och eventbranschens alla format. I denna krönika belyser han vikten av att branschens aktörer gemensamt lyfter blicken inför återstarten av mässor inför 2022.

”Maten är minst lika viktig som själva mötet”

”Maten är minst lika viktig som själva mötet”

Annons

Vilken betydelse har maten vid en event, mässa eller konferens? Och hur säkerställer man kvaliteten på måltider för upp till 8 500 gäster? Det vet platschef Johan Stridh på Mässrestauranger, som blir restauratör för den nya internationella mötes- och eventarenan Scandinavian XPO som öppnar i november.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff