Det är svårt att sammanfatta 2025 utan att nämna det kaoset. Med kaos så syftar jag på det kreativa.
AI gick från text till bild till film och vände snabbt upp och ner på allt.
Det vi tidigare skissade på i månader kunde plötsligt färdigställas på en eftermiddag, och man kunde faktiskt göra det själv, utan ett stort team och massa möten.
Vi trodde vi sett allt. Men det här… det var något annat.
En ny spelplan, helt klart här för att stanna och förändra.
Men också ett överflöd. Bruset bara växte, och man kunde se en tydlig trötthet, kände den även själv.
Och mitt i allt det här så började något nytt att röra på sig.
Jag minns faktiskt när jag tydligt jag såg det själv, det va på riktiga platser med riktiga människor. På två festivaler i somras, helt dominerande av målgruppen vi alla pratar om hela tiden, dvs GEN Z
Jag såg det i ögonblick, på riktiga platser, bland riktiga människor.
På två festivaler i somras, där Gen Z fullkomligt dominerade.
En generation som beskrivs som mobilberoende, digitala till 100 %.
Men vet ni vad? Det stämde inte längre..
De skrattade tillsammans. Dansade. Flörtade. Pratade.
Utan skärm. Utan filter. Utan att posta. Detta blev extra tydligt eftersom vi själva planerat en fotovägg där folk skulle ta bild på sig själva och lägga ut… Den fungerade inte alls, och vi fick snabbt göra om det till något annat. Ett hälsosamt wake up call.
Det är där 2026 börjar för mig.
Inte med mer teknik. Utan med lite mindre av allt.
Inte med “always on” utan med disconnect to reconnect.
Jag tror vi kommer se aktiveringar och möten som prioriterar det sociala, inte skärmarna.
Där vi utformar upplevelser som kräver närvaro.
Och ibland (förhoppningsvis) låter mobilerna stanna helt utanför – Framgången kan man redan se i Punk Royals restaurangkoncept, hoppas det växer vidare.
Vi kommer fortsatt skapa stort. Med teknik i ryggen.
Men de upplevelser vi minns, och längtar efter, är de som får oss att känna. Och de skapas inte i skärmen. De skapas i mötet.
Hejar på personliga upplevelser, som drivs av människor som vill umgås med……framförallt andra människor.
Av: Adam Winberg, Agenthuset





