Vi på Blixten & Co brinner för det som händer på och bakom scenen. Vi säljer allt från oförglömliga konserter, spännande föreställningar, roliga humorshower och svettiga klubbkvällar till operaföreställningar i kalkbrott, kreativa dansföreställningar, intima akustiska spelningar och representerar även ett 70-tal av Sveriges mest framstående artister.
Vi är stolta över att jobba med svenska och utländska artister – de folkkära såväl som de nya stjärnorna. Tillsammans med dem och vårt duktiga team producerar och marknadsför vi den bästa underhållningen, som enligt oss upplevs bäst live på en scen. Blixten & Co präglas av en entreprenörsanda och har sedan starten 2006 framgångsrikt etablerat sig som en stark aktör på marknaden. Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje. www.blixten.se
Nu söker vi en Försäljningschef B2C med stort försäljningsfokus som via relevanta digitala kanaler och datadrivna, träffsäkra, målgruppsanpassade och intresseväckande säljaktiviteter och kommunikation når en bred publik. Enkelt uttryckt skall den här personen ansvara för att maximera biljettförsäljningen till slutkonsument.
Tjänsten innebär en nyckelroll i bolagets framtida tillväxt. För rätt kandidat är detta en fantastisk chans att få vara med och påverka bolagets utveckling och tillväxt.
Rollen innefattar bland annat:
- Operativt ansvara för att skapa digitala säljorienterade och lojalitetskapande aktiviteter och kampanjer och att optimera ROI via ex webb, video, e- post, SEO, SEM, social medier etc. Dessutom övergripande ansvar för total marknadsmix inklusive medieval/köp, budgetallokering, prissättning etc. Biljetter säljs via ett flertal biljettsystem.
- Leda och driva arbetet mot ökad konsumentorientering samt vidareutveckla förutsättningar (ex systemstöd, processer etc) för CRM/lojalitetskapande aktiviteter (idag Apsis/e-post, Carma/CRM). Arbetet innebär även att säkerställa förutsättningar för ökad snabbrörlighet (ex dynamisk/anpassad prissättning) samt analys och uppföljning.
- Ansvara för att sätta relevanta nyckeltal (inkl. uppföljning och internrapportering) för att skapa ökad förståelse i organisationen runt ex digital trafik och köpbeteende som samt bidra till beslutsunderlag för marknadsaktiviteter, produktionsteam och ledning.
- Ha totalt budgetansvar samt kostnadseffektiv arbetsledning av biljettförsäljnings- och marknadsgruppen som i dagsläget består av 8 medarbetare såsom marknadskoordinatorer, grafisk formgivare, webb-redaktör, ansvarig sociala medier och biljettadministratörer. Du har också ett nära samarbete med den kreativa produktionsavdelningen.
- Ansvara för publikundersökningar och omvärldsbevakning samt vara kravställare mot eventuella externa samarbetspartners.
- Medverka i ledningsgruppen och rapportera till VD.
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet från onlineförsäljning B2C och marknadsföring. Sannolikt jobbar du idag i eller för en bransch (som digital mf-konsult) med produkter/tjänster som har tydliga ”bäst-före-datum” såsom resor, besöksnäring, event eller liknande. - Du är även driven och initiativrik med förmågan att planera strategiskt samtidigt som du trivs med ett brett spektra av operativa uppgifter. Vi värdesätter positiv energi och kreativitet parat med ett gott affärssinne. Du har stor utvecklingspotential och vill framåt samt är en prestigelös lagspelare.
I övrigt förväntar vi oss att du;
- Har kunskap om hur man attraherar, engagerar och förvärvar kunder online via exempelvis SEO, SEM och sociala medier (inkl bl a Facebooks ads) och att du hands on kan/vill hantera delar av det arbetet. Du har även god förståelse för trafik/konverteringsanalys och utvärdering (Google Analytics, Facebooks annonsverktyg, A/B tester, etc.).
- Har erfarenhet från att anpassa kommunikation och kanalval baserat på målgrupp samt utvärdera/optimera effekterna. Erfarenhet av arbete med CRM/lojalitet (one–to-one), e-postmarknadsföring och differentierad prissättning är meriterande.
- Är utåtriktad, har ett stort personligt engagemang, tar initiativ och är självgående. Du är också en naturlig ledare med mycket god samarbetsförmåga och kan navigera bland många starka intressenter internt och externt.
- Har utpräglad förmåga att på ett strukturerat sätt analysera utfall av gjorda insatser och kunna dra slutsatser för att göra rätt prioriteringar framåt.
- Till stora delar kan leda organisationen till en ökad digitalisering och du förväntas ”bygga”, bidra och vara lösningsorienterad
- Har erfarenhet av upphandling/kravställning mot externa partners/leverantörer (ex media och digitala tjänster)
- Flytande svenska (tal och skrift), MS Office samt en relevant utbildning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) efter sex månaders provanställning. Vårt kontor ligger på Torsgatan 19 i Stockholm.
I denna rekrytering samarbetar vi med Helena Norder på Search Alliance.
Skicka din ansökan till: helena.norder@searchalliance.se, telefon: 070 668 99 50.