Om du är bäst lämpad att anta utmaningen i att utveckla morgondagens möte mellan varumärke och människor, där din insats efterlämnar oförglömliga upplevelser, så är tjänsten din!
Vi söker en Brand Activation Manager till marknadsteamet med ansvarar för flera av Sveriges starkaste varumärken inom öl och cider: Norrlands Guld, Mariestads, Melleruds, Brutal Brewing, Pistonhead och Briska m.fl. I rollen kommer du att ansvara för utvecklingen och genomförande av upplevelsebaserade marknadsföringsinitiativ, och blir därmed en viktig länk mellan marknad, sälj och kundledet. Du skapar en strategisk konkurrensfördel för företaget och ger Spendrups en ledande position inom området relaterat andra konsumtionsvaror.
Tjänsten innebär att du:
Utvecklar, planerar, genomför och följer upp företagets upplevelsebaserade marknadsföringsinitiativ och de sponsorat samt strategier som ligger till grund för dessa inom områden som: sport, fjäll, musik, arenor och mässor.
Är övergripande ansvarig i att driva projektorganisationer bestående av interna och externa deltagare. Du är primär kontakt och kravställare mot externa byråer i genomförandet.
Aktivt samverkar med vår säljkår och kunder i restaurangmiljö.
Samverkar i utvecklingen av både de långsiktiga varumärkesstrategierna och de årliga aktivitetsplanerna för de olika varumärkena.
Bedriver aktiv omvärldsbevakning av externa upplevelsebaserade marknadsföringsinitiativ.
Rollen innebär kontakt med många olika externa och interna kontakter av väldigt skiftande karaktär, vilket ställer krav på hög social kompetens i att bemästra de dagliga utmaningarna. Arbetsdagarna är mycket omväxlande – en och samma dag kan innehålla en avancerad strategiworkshop på förmiddagen och genomförande av en fysisk varumärkesinstallation på eftermiddagen. Rollen kommer att innebära såväl representation som arbete i festmiljöer.
Under en stor del av året kommer rollen att inbegripa resor, primärt inom Sverige (kan även inbegripa resor utomlands) och även kvälls-/helgarbete. Körkort är därför ett krav.
Bakgrund/erfarenhet:
Avslutad högskoleutbildning eller liknande med dokumenterad erfarenhet inom projektledning
minst 5 års arbetslivserfarenhet, varav minst 2-3 år inom ett eller flera av nedanstående områden; Brand Activation Manager, produktchef inom FMCG med god erfarenhet av event och evenemangsproduktion eller som projektledare på en eventmarketing byrå.
God kunskap om funktionaliteten och drivkrafterna inom, digitala i allmänhet, och sociala medier i synnerhet.
Väldigt god känsla och insikt för hur restaurangbranschen fungerar, antingen via kontakter, samarbeten eller egen praktisk erfarenhet.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Obehindrad hantering av Officepaketets huvudsakliga verktyg (Word, Excel, PowerPoint).
Personlighet:
Du är prestigelös med hög stresströskel i kombination med förmågan att prioritera då arbetet periodvis är väldigt intensivt.
Social och driven personlighet som attraheras av att löpande etablera och underhålla interna och externa relationer.
Pragmatisk med ett kommersiellt förhållningssätt till ditt uppdrag – det är den långsiktiga affärsframgången som är vårt mål.
Passion för sport och större musikevenemang, då det är viktiga delar i det dagliga arbetet
praktiskt sinnelag är en fördel, då vissa tydligt praktiska arbetsuppgifter förekommer
starkt eget driv och lösningsorienterad. Du räds inte nya uppgifter och du har inga problem att arbeta på ad hoc basis.
Din ansökan
Vi tar tacksamt emot ditt CV samt personliga brev där du beskriver dina kompetenser, erfarenheter och resultat på ett utförligt sätt. Vi kommer att gå igenom ansökningarna efter hand, men kommer inte ge besked eller bjuda in på intervju förrän efter att ansökningstiden är slut.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kan omfattas av en bakgrundskontroll.
Samtliga tjänster på Spendrups omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. De avtal vi går under är Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna och Livsmedelsarbetareförbundet.
Sista ansökningsdag: 13 augusti 2017
Varaktighet/arbetstid: snarast, enligt överenskommelse
Placeringsort: Vårby, Stockholm
För mer information om tjänsten: med tanke på semesterperiod kommer vi kunna svara på frågor via email, skicka email till anna.lindqvist@spendrups.se
Efter den 7/8 kan du ringa Anna Lindqvist, chef rekrytering & employer brand, 0733589288