Vill du få chansen att tillhöra ett av Nordens största kultur- och evenemangsbolag? Marknadsavdelningen söker nu en Digital marknadskoordinator främst med inriktning på försäljning och system.
Om bolaget
Helsingborg Arena & Scen AB har hela staden som sin arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd. Både för helsingborgare och besökare varje dag, året runt. Många av evenemangen sker i stadsrummet men huvudsakligen på stadens idrottsarenor och kulturinstitutioner så som verksamheterna Helsingborg Arena, Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborgs Konserthus och Helsingborgs stadsteater. Även Evenemangsenheten och Helsingborg Convention Bureau ingår i bolaget som är helägt av staden. Arbetsbeskrivning
Som Digital marknadskoordinator blir du en viktig person i arbetet med sälj- och marknadsrelaterade frågor inom bolagets samtliga verksamheter.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Representera bolaget inom försäljning med tillhörande system
• Förbereda och följa upp verksamheternas försäljningsarbete tillsammans med bolagets projektledare och producenter. Både inför och efter genomförda evenemang
• Stötta och samordna verksamheternas försäljningspersonal (t ex biljettkassor och entrévärdar) samt externa återförsäljare, inkluderat support och utbildning
• Ta fram underlag och följa upp bolagets försäljningsplan, som utgör en del av marknadsplanen och verksamhetsplanen
• Delaktig i att värva nya återförsäljare och ombud
• Utbilda återförsäljare, ombud, egna säljställen och kollegor inom biljettbokning och statistik
• Vara kontaktperson för avtalade samarbetspartners inom försäljning
• Samordna försäljningsutskick och erbjudanden
• Vid behov (på uppdrag av Redaktören för digitala kanaler) kunna göra enklare uppdateringar på verksamheternas webbsidor samt i sociala medier
• Genomföra kundundersökningar, främst i digital form
• CRM i olika forum och nätverk • Samordna informationen och kommunikationen på bolagets externa storbildsskärmar
• I viss mån genomföra kundaktiviteter och visningar för våra biljettåterförsäljare
• Trendspana
Som Digital marknadskoordinator kommer du att vara placerad på marknadsavdelningen i Konsul Perssons Villa och direkt underställd Chef Projekt Marknad. Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid personlighet och det är viktigt att du kan jobba självständigt mot uppsatta mål. Det är meriterande om du har kunskaper om bolagets verksamheter och ett intresse för kultur och upplevelser.
Du innehar en relevant eftergymnasial utbildning med minst 2 års utbildning inom marknadsföring eller liknande, alternativt förvärvade yrkeserfarenheter som är motsvarande. Erfarenhet av att arbeta i projekt. Strukturerad och förmåga att jobba självständigt och mot uppsatta mål. God formuleringsförmåga i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Mycket god analytisk förmåga och datorkunskap (Word, Excel, Powerpoint och WordPress). Erfarenhet av SEO, SEM, Google Ad Words och CRO. Vana att arbeta med boknings-, biljett- och CRM-system eller liknande är meriterande.
Övrig information
Placeringsort: Helsingborg Anställningsform: Fast anställning, med 6-månaders inledande provanställning Omfattning: Heltid 100% Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna omgående
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att från den 3 april kontakta Jonas Wilensjö, Chef Projekt Marknad, kontorstid 070 219 42 35
Om du har frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Susanne Pettersson, susanne.pettersson@helsingborg.se
Ansökan
Om du är rätt person för tjänsten – varmt välkommen att mejla din ansökan till rekrytering.hasab@helsingborg.se Vi vill ha din ansökan senast 6 maj 2018.