eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content

Inhousebyråchef till Stockholmsmässan

Är du den vi söker?

Är du en erfaren och driven inhousebyråchef som vill vara med och utveckla Marknad & Kommunikation på Stockholmsmässan? Vill du vara med på resan och bygga en av Stockholms mest nya och ambitiösa marknads- och inhouseavdelningar? Vill du arbeta med att få fler besökare till Stockholm och våra events samt vara en nyckelperson i vår transformation?
Inhousebyrån på Stockholmsmässan arbetar mot både mot B2B och B2C marknaden och ansvarar för att skapa och producera både taktisk som varumärkesdrivande kommunikation. Vi söker dig som är en stark ledare och som vill vara med på en resa och utveckla och förnya affären genom effektiv kommunikation. Du har ett starkt eget driv, en affärsmässighet och en förmåga att göra verklighet av goda idéer. Tillsammans arbetar vi för att skapa marknadsföring som driver affärer i en händelserik arbetsmiljö på Stockholmsmässan, som är norra Europas största mötesplats. Vi jobbar i ett öppet och aktivitetsbaserat kontor där hållbarhet och design är ledord.

Arbetsbeskrivning

I rollen som inhousebyråchef kommer du att arbeta strategiskt som operativt. Du kommer att ansvara för att den operativa verksamheten fungerar och levererar på de mål och resultat som är uppsatta. På inhousebyrån finns både kreatörer, produktion och administratörer som du har personalansvar för. I rollen ingår även budgetansvar samt ansvar för att utveckla verksamheten, arbetssätt och systemstöd
För att lyckas i rollen ser vi också att du är en trygg och närvarande ledare som älskar att utveckla både människor som affären. Du beskriver dina starkaste egenskaper som innovativ, strukturerad och lösningsorienterad. Du förstår också dagens medielandskap samt digital kommunikation och det är en extra fördel om du har erfarenhet av agila arbetsätt/metoder. För att trivas här måste du vara en kreativ person men du är också en fena på ekonomi och struktur – du kan hantera en avdelning i alla aspekter. Eftersom företaget är på en förändringsresa ser vi gärna att du har erfarenhet av att leda en organisation i förändring och gärna från ett större internationellt företag.
Denna roll rapporterar till Marknads- och Kommunikationsdirektören och ingår i avdelningens ledningsgrupp.

Din profil

För att trivas på Stockholmsmässan måste du vara drivande, engagerad och affärsmässig. För att lyckas i rollen behöver du kunna ta helhetsansvar över dina resultat och uppgifter och leverera utifrån uppsatta mål samt ha förståelse för affärer. Du behöver ha god initiativförmåga och verkligen kunna modern och effektiv kommunikation, media samt produktion. Du är lika bekväm med att arbeta självständigt som i team och har lätt för att planera och driva ditt eget arbete framåt. Som person är du kreativ, orädd, social och trivs i ett ibland högt tempo. Vi går hela tiden live med nya produktioner och event – det är ett levande hus.
Vi ser att du har högskoleutbildning eller liknade inom marknad och kommunikation. Du har arbetat som chef, projektledare eller liknade på en byrå och gärna på en marknadsavdelning. Du har definitivt erfarenhet från en inhousebyrå och det är meriterande om du har lett arbetet på en större inhousebyrå. Du ska ha haft personal och budgetansvar under minst tre år samt bra erfarenhet av olika stöd och planeringssystem.
Vad erbjuder vi dig?

Stockholmsmässan är ingen vanlig arbetsplats eftersom ingen dag är den andra lik – ena dagen bakas det surdegsbröd i en monter, andra testas drönare eller så vimlar det av designstjärnor. Däremellan hostar vi många av världens största events och kongresser. Vi är Nordens största mötesplats och är en stark aktör inom mötes- och eventindustrin. Du kommer att växa tillsammans med utmaningarna du möter i vardagen – och tillsammans med den breda kompetens som finns samlad i huset. Här jobbar talanger i alla former; från kreatörer och hantverkare till IT specialister, content specialister och affärskvinnor/män. Vi marknadsför Stockholm som destination, vi är en viktig motor i stadens ekonomi och jobbar inom områden som tex Design, Mat, Samhällsbyggnad och Lifestyle. På Stockholmsmässan kan man leva ut sina intressen inom flera områden. Självklart jobbar vi på ett hållbart sätt i alla aspekter och vi tycker det är viktigt att utveckla betydelsefulla upplevelser mellan människor.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering på företagets kontor i Älvsjö i Stockholm. Vi tillämpar 6 mån provanställning och eventuellt kan denna roll starta som en interimslösning men med goda möjligheter till förlängning. Låter denna tjänst intressant kontakta gärna Sandra Pettersson (rekryteringskonsult) på sandra.pettersson@inhouse.se
Intervjuer kommer att ske löpande . Vi ser fram emot att höra av dig!

Radisson Studio Funkisfestivalen Eventeffect

Waterfront Studio blev lösningen för Funkisfestivalen

Annons

Funkisfestivalen ägde rum för första gången 2011 och blev en omedelbar framgång, sedan dess har det varit ett årligt evenemang. Men i år blev de tvungna att tänka om och genomförde en alternativ festival på Stockholm Waterfront Congress Centre. 

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
streamade kockar ukk eventeffect

Streamade kockar håller UKK kvar i besökarens tanke

Annons

När Coronapandemin begränsade verksamheten på Uppsala Konsert och Kongress började restaurangen streama recept för att finnas kvar i gästernas medvetande. Korta filmer med bra mat, ekologiskt tänk och enkla tips för att inspirera till att prova nya rätter. 

Upphandlingar

  • Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration
  • Upphandling av direktsänd ljud och bildproduktion
  • Universitet söker plattform för digitala evenemang
  • Upphandling: Ansvarig för modetävling
  • Upphandling av produktionsbyråpartner till Visit Sweden

Eventarenan

digital kickoff

Digital kickoff som engagerar

Annons

Från semester till fortsatt distansarbete

Inspiration

unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Inspiration

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

elite hotel marina tower 1m update event effect

1M UPDATE: Elite Hotel Marina Tower Studio

1M UPDATE

Eventeffect besöker med konceptet 1M UPDATE denna vecka Elite Hotel Marina Tower Studio. Vill du veta mer om studion och vilka möjligheter som finns? Kika in videon och läs mer om studion här!

mktg

MKTG bygger ElectroluxTalks – en unik mötesplattform för Electrolux

Eventbyrå

I en tid där fysiska möten kraftigt har begränsats har Dentsubyrån MKTG skapat en unik mötesplattform åt Electrolux; ElectroluxTalks där idéer, samtal och produktdemonstreringar presenteras i en ’mixed reality’.

new year 3042746 1280

Vaxholmsmodellen: Tre sittningar med nyårsfirande

Inspiration

De nya restriktionerna där restauranger måste stänga 22.30 ställer till det för de som vill skapa ett publikt event på nyårsafton. Men Waxholms Hotell har hittat en minst sagt kreativ lösning.

20 hållbara teambuilding aktiviteter

Lista: 20 hållbara teambuildingaktiviteter

Inspiration

Teambuilding är ett bra sätt att sammansvetsa och få in inspiration och energi. Här listar vi 20 hållbara teambuildingaktiviteter så att ni med omsorg kan välja utefter ert företags hållbarhetsvärdegrund.

vinden vår gård eventeffect

Välkomna till Vinden

Annons

Tre trappor upp i den charmiga huvudbyggnaden finner du en unik yta under taknocken. Här strålar solljuset in genom de tretton takfönstren och skapar en inbjudande atmosfär med massor av rymd och stilren design som får fantasin att flöda. 

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Digital Marknadsförare
  • KAM till Eventyr
  • Vi söker eventpersonal till Göteborg!
  • Koordinator Lunds Universitet
  • Verkställande direktör till Svenska Möten

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

act of emotion led show eldshow bîrshajen

Eldartisterna som slukar Eventsverige: ”Byråerna fick oss att våga satsa”

Eventeffect pratar med eldartisten Linnéa Palmgren. Tillsammans med sin sambo har hon byggt upp företaget Act of Emotion, som levererar shower med lysande robotar och påfågeldräkter.
ny vd till nobis hotel

Ny vd till Nobis Hotel

Han började sin karriär som diskplockare på Café Opera. Närmast kommer han från Miss Clara där han arbetade som vd i fyra år.
lista: här är eventutbildningarna som ger dig drömjobbet

Lista: Här är eventutbildningar som ger dig drömjobbet

Vi på Eventeffect har listat eventutbildningar för dig som vill arbeta med projektledning och produktion inom mötes- och eventbranschen.
unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.
lista: 8 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 8 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Eventeffect listar åtta personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

johan eriksson

Han är ny vd för Vasaloppet

På nytt jobb

Han har arbetat på Vasaloppet sedan 2013 som bland annat sportchef och utvecklingschef. Nu ska han axla rollen som vd.

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

skärmavbild 2019 08 12 kl. 15.18.35

Kom och se det senaste inom scen- och eventteknik samt AV utrustning!

Annons

LLB Expo på Stockholmsmässan den 5-7 maj 2020 är nordens största mässa och mötesplats för professionell ljud- ljus- och bildteknik. Ett besök på LLB Expo är en oförglömlig upplevelse.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff