Beskrivning
Har du tidigare arbetat som konferensvärd, konferensvärdinna eller mötessamordnare? Då tror vi att vi kan intressera dig med en spännande tjänst på en – i särklass – utåtriktad myndighet med placering i Stockholm. Här håller vi en rad möten av såväl intern som extern karaktär och det kan vara med bara några få deltagare upp till 400. Mötena kan vara nationella, internationella eller helt lokala. Det är vad som gör det spännande. Uppdraget är långsiktigt (på minst 2 år) och börjar i mitten av juni. Om du tidigare jobbat med konferensteknik (som receptionist, eller konferensvärd-/inna och/eller mötessamordnare) då är vi nyfikna på dig. Välkommen med din ansökan, redan idag!
Omfattning: Heltid, för start i mitten av juni och med uppdrag i 2 år. Möjlighet till sommarsemester i år finns i juli.
Arbetsbeskrivning:
Vår uppdragsgivare är såväl välkänd som utspridd. I Sverige återfinns vi på tre orter men vi samverkar kanske främst med andra länder. På mötesservice hjälper vi verksamheten med möten. Det kan vara just möten (större möten har i snitt 50 deltagare men kan få upp mot 400 deltagare) liksom konferenser, workshops eller varför inte seminarier? Visst sker en försvarlig del av dem i våra egna lokaler här i Stockholm. Men via videokonferens kan det också bli aktuellt att sätta upp möten digitalt, inte minst för att länka in personer utomlands. Din roll hos oss blir i första hand mötesadministration där du också hanterar konferensteknisk utrustning (vid svårlösta IT-problem har vi så klart IT-tekniker.)
Dina arbetsuppgifter (till exempel):
- Vara mötesstöd för både arrangör och deltagare (gällande till exempel frågor om konferens- och teknikstöd, internservice och liknande.)
- Samordna möteslogistiken (i kontakt med arrangören), göra e-postutskick, finnas till vid event, föreslå olika mötesformer och boka möteslokal.
- Sköta mötesförberedelser, beställa möblering (mat och dryck), extrautrustning vid behov, ordna praktiska saker som namnbrickor och registrering etcetera.
Kvalifikationer:
Här behöver du:
- Ha förmåga att ge god service till mötesarrangörer och tidigare erfarenhet av mötesteknik (telefon- och videokonferens liksom audiovisuell utrustning.)
- Gymnasieutbildning (eller likvärdig utbildning.)
- Goda färdigheter i Microsoft Office-paketet.
- Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person så trivs du i utåtriktade roller, gärna där du får vara den där berömda spindeln i nätet. För dig finns varken högt eller lågt, du trivs i variationen där du ena stunden bollar ett stormöte för ett par hundra deltagare till att i nästa ordna med registratur och namnbrickor. Vi tror att du får energi av mänskliga möten, stimuleras i organisationer av internationell karaktär och triggas när alla är riktigt nöjda. Har du dessutom en positiv inställning och god engelska? Då kommer du att trivas här.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-04-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Sofia Wänblad | [email protected] |