Projektadministratör/Koordinator – Mässprojekt och Event
Workman Event AB är ett starkt växande företag
inom produktion av mässor och events.
Vi är en totalleverantör och erbjuder helhetslösningar inom mässor, monter och eventproduktion. Våra tjänster sträcker sig från projektledning, design, konstruktion till produktion, montage, service och logistiktjänster – ett helhetskoncept! Läs gärna mer om oss på: www.workman.se
Workman Event har dessutom ett starkt partnerskap med Kistamässan.
Vi driver och förvaltar Kistamässans tekniska avdelning, samt Kistamässans produktioner vad det gäller mässans utställningar, mässor, fester, konferenser samt olika event.
Våra kompetenta projektledare och projektadministratörer är vana att arbeta helt självständigt, hantera flera olika processer samtidigt och klarar av att arbeta under tidspress. Vi arbetar i en dynamisk bransch vilket kräver att du är van vid högt tempo och att arbetet till viss del sker under obekväma arbetstider.
Vi hjälper till att internutbilda dig i gällande teknikspecifika områden gällande mässor och utställningar, men du bör ha en grundläggande förståelse för tekniska lösningar, gärna med bygg/snickeri/konstruktion som bakgrund eller motsvarande. Erfarenhet inom mässor och utställningar är klart meriterande.
TJÄNSTEN KRÄVER EN HÖG NIVÅ I DATAKUNSKAPER.
För att klara rollen som Projektadministratör/Koordinator ställs höga krav på dina datorkunskaper, där du måste kunna arbeta snabbt och enkelt, strukturerat, hantera filer/dokument och följa vår dokumentstruktur för samtliga dokument som hanteras genom hela projektprocessen.
Du behöver även ha en hög social kompetens, vara stresstålig och kunna klara av att våga ställa frågor och vara lösningsorienterad.
ARBETSUPPGIFTER
– Projektadministration som ordermottagning, offerter och fakturaunderlag.
– Koordinera projekt mellan samtliga involverade parter och led.
– Skapa enklare ritningar samt editera befintliga ritningar i AutoCad. Inga förkunskaper krävs.
– Mycket kontakter med både kunder och uppdragsgivare via mail och telefon.
– Merförsäljning i samband med projektets kundkontakter.
EN PROJEKTADMINISTRATÖR HOS OSS BEHÖVER DESSA KOMPETENSER / EGENSKAPER
– Behärska svenska språket väl i tal och skrift.
– Goda kunskaper i Engelska, både i tal och skrift.
– Hög nivå på datakunskaper.
– Hög känsla för att skapa struktur och arbeta strukturerat.
– Flexibel och lösningsorienterad personlighet med mycket bra team egenskaper.
– Lätt för att ta egna initiativ och arbeta självständigt.
VI ERBJUDER DIG
Ett spännande och otroligt variationsrikt arbete i mycket kreativ bransch!
Du får möjlighet till många spännande miljöer, events och möts av ett stort socialt kontaktnät.
Vi erbjuder tillsvidare anställning med flextid.
Vi har pensionsavtal.
Vi har friskvårdsbidrag.
Lön enligt överenskommelse.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Arbetsplats är: Kista, mycket nära till både tunnelbana och pendeltåg.