Marknadskoordinator med spetskompetens inom digital marknadsföring
Till marknadsavdelningen på Svenska Mässan Mässor och Möten AB rekryterar vi nu en markandskoordinator med glöd och goda marknadsföringskunskaper när det gäller webb, e-mail och digitala/Sociala Medier.
Beskrivning av tjänsten
Som marknadskoordinator kommer du ha fullt ansvar för e-mail- och webbmarknadsföring samt Sociala Medier för några av Svenska Mässans mässor. Du säkerställer kommunikationen och marknadsföringen samt ansvarar fullt ut för att mässorna når sina digitala mål efter kampanjplanen.
I din roll kommer du att:
skapa e-mails och e-mailkampanjer i t ex BizWizard med text och bild
ansvara för mässornas webbsidor: skriva text, bildhantering samt löpande uppdateringar
skapa social medier kampanjer, arbeta båda strategiskt och operativt
driva och utföra kampanjer enligt digital marknadsplan
lägga upp kampanjer i sociala medier samt annonsering digitalt
skapa och genomföra contentplan för digital och social marknadsföring
ansvara för att upprätthålla tidsplaner och deadlines
skriva och skapa budskap till olika målgrupper i digitala medier
bildhantering i enlighet med mässans profil för digitalt bruk
ansvara för mässornas appar, uppdatering och innehåll
uppföljning och mätning av digitala kampanjer
bistå marknadsansvarig med övriga marknadsföringsåtgärder och -administration
bistå med all digital kommunikation under några av våra mässors genomförande
Du erbjuds en spännande och utmanande tjänst med fokus på digitala marknadsföringskanaler i en trivsam arbetsmiljö med trevliga kollegor. Det finns stora möjligheter till personlig utveckling.
Vem vi söker
Vi söker dig som har kunskap inom e-mailmarknadsföring, webbmarknadsföring och har erfarenhet inom e-mailprogram och webbprogram (gärna WordPress). Du har hög administrativ förmåga och är skicklig på att kommunicera i text och bild. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Det är också önskvärt och meriterande om du;
har relevant akademisk utbildning
har arbetat med webbmarknadsföring och e-mailmarknadsföring
har arbetat med social och digital media och har kunskap och erfarenhet av att själv skapa kampanjer
har erfarenhet av adwords, remarketing och display marketing med goda resultat och kan skapa kampanjer själv
kan Indesign och Photoshop har kunskap inom att skapa annonser för digitalt och print
har erfarenhet av registerhantering och databaser
har kunskap i redigering och framställning av rörlig bild
Övrig information
Tjänsten är en projektanställning till aug 2018 med eventuellt möjlighet till förlängning. Start september 2017
Heltid. Placering, Göteborg, Svenska Mässan. Rapporterar till marknadschef för mässor och möten
För frågor kontakta Susanne Hallencreutz, Marknadschef, 031-708 87 51, susanne.hallencreutz@svenskamassan.se
Varmt välkommen med din ansökan!