I boken berättar författarna bland annat om hur du kan skapa en mässnärvaro som gör skillnad och slipper oron över panikåtgärder precis innan mässan startar. Du får även inspiration, tips och exempel på allt från strategi till utvärdering och hur du kan arbeta för att skapa framgångsrika möten som lönar sig.
Mässguru gavs ut i en första upplaga år 2004. Boken blev en succé, har översatts till flera språk och sålts i över 40 000 exemplar. I den nya upplagan är innehållet helt omarbetat och aktualiserat, men har samma fokus som den tidigare upplagan – att fungera som ett arbetsredskap för den mässansvarige på företag och organisationer. Boken bygger på både författarnas egna erfarenheter och kunskap från facklitteratur, rapporter och artiklar från hela världen.
Om författarna
Maria Jansson har många års erfarenhet som strategisk kommunikatör inom olika verksamheter. Hon har stor erfarenhet av att ställa ut på mässor, och vet därför vilka utmaningar som utställare ofta ställs inför.
Mikael Jansson har arbetat med mässor och mässutveckling i över 30 år, både ur ett arrangörs- och ett utställarperspektiv. Mikael har genom det egna bolaget Fairlink arbetat med många stora svenska mässor. Han har även skrivit flera böcker och är ofta anlitad som föreläsare.
Här hittar du boken.