Brand emotion-byrån Passion Lab vinner upphandling som eventbyrå för Carlsberg Sverige.
– Passion Lab visade insiktsfull varumärkes- och målgruppsförståelse samt hög strategisk- och kreativ höjd, säger Karin Atterfors, Marketing Manager Core Beer på Carlsberg Sverige. Vi tilltalas av byråns bevisade förmåga att förena fysiska aktiveringar med digital- och innehållsproduktion, vilket blir ännu viktigare för oss från nu och framåt.
Passion Lab har tidigare jobbat med Carlsberg Sverige och gör därmed, efter några års uppehåll, comeback som byråpartner.
– Peppen och stoltheten hos oss är på topp. Dels för att vi i förra vändan älskade att jobba med Carlsberg Sverige och deras fantastiska varumärken. Men även för att kunden väljer att använda oss för viktig kreativ utveckling och anpassning till delvis nya förutsättningar, säger Niklas Turner Olovzon, grundare och vd för Passion Lab. Vi är ju inte den traditionella eventbyrån, men märker att vårt lite annorlunda tänk- och erbjudande ligger helt rätt i tiden. Det här ska vi fira med en öl, eller två.
Om Brand emotion-byrån Passion Lab:
Passion Lab omsatte 2019 ca 30 Mkr, och gjorde en vinst om ca 2 Mkr. För 2020 ökade omsättningen till ca 40 Mkr, och vinsten till ca 5 Mkr. Bland kunderna kan nämnas Unibet, ICA, Kronfågel, SJ, Lyko, Elitfotboll Dam och Cancerfonden.