Under flytten kan tiden vara knapp och matlagning blir svårt att hinna med. Det är här ”flyttpizzan” kommer in i bilden – att bjuda sina vänner och familj på pizza som ett sätt att tacka för deras hjälp med flytten. För att göra flytten ännu roligare har Pizza Hut, i samarbete med bandet Smash Into Pieces och Stagecast, skapat en digital och fysisk skattjakt som startade måndagen den 4 september.
Ledaren och trummisen ”Apoc” från bandet Smash Into Pieces, har gömt fysiska flyttlådor runt om i Uppsala, den ultimata studentstaden. Ledtrådar för att hitta lådorna kommer att publiceras på sociala medier och i Stagecast-appen. Flyttlådorna kommer att innehålla allt från mysiga filtar och ljus till handdukar, presentkort på Pizza Hut, konsertbiljetter och exklusiva VIP upplevelser med bandet Smash Into Pieces. Allt för att göra flytten ännu roligare och mysigare nu när hösten börjar smyga sig på.
”I Uppsala stad, där hemligheter gömma sig, I flyttkartonger dolda, väntar överraskningar dig. Med spänning och förväntan, leta runt med ett leende brett, För i dessa kartonger finns skatter, du ej ännu har sett.” hälsar Apoc, trummisen i Smash Into Pieces.
Denna flyttpizza-kampanj är en fortsättning på de tidigare framgångsrika kampanjerna som Pizza Hut har genomfört tillsammans med Stagecast. Genom att sammanföra de olika kampanjerna med hjälp av den smartphonebaserade plattformen Stagecast har Pizza Hut kunnat engagera och nå ut till en bred publik. I somras var Pizza Hut närvarande på Sweden Rock och Rix FM Festivalen och erbjöd deltagare möjligheten att fånga sommarens smaker genom olika tävlingar och erbjudanden.
”I en värld där det blir allt viktigare att mäta resultat för att konkurrera med de digitala kanalerna har Pizza Hut under sommaren använt Stagecast för att knyta samman kampanjerna. Från början var detta ett experiment för oss, ett nytt sätt att testa att binda samman olika typer av aktivering i de olika kanalerna – där vi löpande sett vilket positivt engagemang det bidragit till. Så inför “Flyttpizza-kampanjen” var det självklart att ta detta ett steg längre och erbjuda en skattjakt. Detta är också en del av vår övergripande digitala strategi att vara en game changer i branschen och hela tiden våga testa nya sätt att närma oss våra kunder och skapa positiva associationer till vårt fina varumärke. Vi ser fram emot att få utveckla den digitala spelplattformen tillsammans med Stagecast”, säger Johanna Dannqvist, Digital Marketing Manager på Pizza Hut Sverige.
”Stagecast är en smartphonebaserad tjänst som erbjuder en stor mängd olika spel och interaktiva övningar, det som är unikt är att användarens medverkan i olika tävlingar lagras i ett lojalitetsprogram, som tillsammans med att på andra sätt komma i kontakt med varumärket, i Pizza Hut´s fall att hämta appen och följa på Instagram, kvalificerar till fina vinster. På så sätt byggs en varaktig relation med kunden som bygger varumärkeskännedom och lojalitet”, säger Anastasia Lodhi, Growth manager på Stagecast.
Steelstar Agency är en artist & talangagentur med fokus på varumärkespositionering och kommersiella samarbeten. De erbjuder tjänster som Influencer marketing, management, press & PR och skivbolag.