SES, Sponsrings & Eventsverige, utser Cecilia Perlind för uppdraget att leda branschorganisationens.
– Med Cecilia Perlind får SES en VD med bred kunskap och framstående expertis inom kommunikation, sponsring och event, säger Therese Liljedahl, styrelseordförande i SES och fortsätter.
– Hon har förmågan att alltid leverera tillväxt genom att skapa kund-och medlemsnytta. Genom åren har hon bidragit till ökad kunskap i branschen genom utbildningar, kommunikation och aktivt arbete i olika branschforum.
– Cecilia är den absolut främsta att kunna driva och genomföra den strategi vi satt, de olika initiativ som påbörjats under året, medlemsengagemang, öka SES relevans och samtidigt vara vår röst i viktiga branschfrågor. Vårt fokus är att öppna upp för ökat engagemang och delaktighet för branschens utveckling där Cecilias erfarenhet kommer kunna skapa nya vägar och möjligheter. Med ökat fokus och nya arbetsgrupper inom både hållbarhet och effektfrågor har Cecilia en viktig roll att fylla. SES kommer också att öka sin närvaro i initiativet CommToAct, och Sveriges Annonsörers effektinitiativ där Cecilia också är engagerad.
– Det känns otroligt spännande att ha fått förtroendet att leda SES framåt, säger Cecilia Perlind och fortsätter.
– Vi har lagt en solid strategisk grund under året baserad på medlemsinsikter och en nära dialog med branschen. Nu väntar en aktiv vår för att lansera en mängd projekt för att stötta branschen och skapa mer nytta för våra medlemmar. Jag ser fram emot ett ökat samarbete med övriga organisationer inom kommunikations- och mötesbranschen och är öppen för alla nya spännande möjligheter.
Cecilia ser en enorm potential i event som metod, och återhämtningen efter pandemin har bevisat vikten av att mötas live.
– Varumärken behöver möta både potentiella och befintliga konsumenter, B2B behöver livemötet för affärsskapande, och internt ökar eventen i betydelse i koppling till ökat distansarbete. Eventets räckvidd ökar samtidigt genom sociala medier. Vi ser vikten av varumärkessamarbeten med intressen som grund och sociala samarbeten som får allt större utrymme i hållbarhetsarbetet, avslutar Cecilia.
Om SES
Sponsrings & Eventsverige (SES) är branschföreningen för den växande intresse- och upplevelseindustrin i Sverige. SES medlemmar och samarbetspartners planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap. Organisationen startades 1986 och har idag runt 230 medlemsföretag inklusive samtliga expertiser inom branschen som exempelvis eventköpare, byråer, rättighetsinnehavare, mässor, konsulter inom upplevelse- och underhållningsindustrin, destinationer samt branschens underleverantörer. SES äger och förvaltar även den årliga branschtävlingen Gyllene Hjulet.