Falkenberg Strandbad kammade hem utmärkelsen som ”Årets mötesanläggning i Sverige” och fick ta emot priset på den färgsprakande branschfesten som avslutade första mässdagen.
– Om jag ska vara ärlig är vi väldigt överraskade, men inte förvånade. Det är helt i linje med våra höga ambitioner när det kommer till just mötesupplevelsen, säger Anders Nilsson, VD för Falkenberg Strandbad i ett pressmeddelande.
Falkenberg strandbad har haft ett rekordår sedan ESS Group tagit över mötesanläggningen. Hotellet har nästan trefaldigat sin omsättning och visar ett rekordresultat för 2015. Den totala försäljningen har ökat med 12 procent och hotelljätten landade på 118 miljoner kronor. Gästantalet har mer än fördubblats sedan 2012 och under året har Falkenberg strandbad vunnit priserna Best Spa Resort i Luxury Hotel Awards, Sveriges bästa hotellspa 2015 i World Spa Awards och Luxury Spa Hotel of the Year.
Tävlingskriterierna lägger stort fokus på anläggningarnas förmåga att erbjuda sina gäster tjänster, upplevelser och miljöer utöver det vanliga. Särskilt viktigt är det att mötesanläggningen har ”det lilla extra”.
Under kvällens fest bjöds 300 festsugna deltagare på mingelmat, dryck och en show med Magnus Carlsson och Made in Sweden. Mässan anordnades i samarbete med Unika Nöjen och Quality Hotell 11.
Totalt besöktes Möten & Events i Göteborg av 2 366 branschmänniskor som förhoppningsvis inspirerats och fått nya idéer för framgångsrika event och konferenser. Om några dagar är det dags igen. Då hålls mässan parallellt med Nordens största konferens Personal & Chef för alla som leder och utvecklar personal. Mässan äger rum i Kista, Stockholm mellan 24 och 25 februari.