– Det har varit känslosamt att göra mässan igen. Den uppskattning vi fått från så många har varit fantastisk. Samtidigt har vi utmaningar vi kommer att arbeta vidare med, säger Jonas Dahlberg, vd på Nolia som arrangerar mässan.
När Nolias vd sammanfattar årets Stora Noliamässa är det med många positiva intryck i bagaget.
– Många av våra utställare har sålt bättre på årets fem dagar än på tidigare mässors nio dagar. Besökare har vittnat om sin uppskattning över att mässan är tillbaka och vi har haft mycket folk. Dessutom har föreningslivet fått tillskott i form av parkeringsavgifter och ersättning för exempelvis städning, säger Jonas Dahlberg.
Han berättar att det på många plan varit känslosamt att göra mässan igen.
– Det är stort att kunna vara tillbaka och förknippat med så mycket glädje från så många. Samtidigt – att göra en av Skandinaviens största, årliga besöksmässor är ingen enkel sak vanliga år. Att göra det efter en tre år lång pandemi har varit ännu svårare. Men vi har levererat upplevelser för våra besökare men också nära 60 000 besökare och många affärsmöjligheter för våra utställare. Möjligheter som många utställare omvandlat till rekordförsäljningar, säger Nolias vd.
Nu inleds arbetet med att utveckla mässan ytterligare.
– Vi körde fem dagar för första gången i år. Antal dagar ska utvärderas tillsammans med våra öppettider, som vi kommer att se över. Vi ska också se över våra erbjudanden till besökare och utställare samt titta på hur vi kan skapa fler upplevelser som ökar vår attraktivitet, avsluta Nolias vd, Jonas Dahlberg.