Tanken med plattformen är att kunna genomföra digitala event med så mycket funktionalitet att deltagaren näst intill upplever samma känsla som vid en traditionell konferens. Det handlar då om allt ifrån breakouts och rundabordssamtal till hur deltagare kan kommunicera under eventet med varandra, partners, arrangören och talarna.
– ”Med lång erfarenhet inom branschen har vi nu gjort allt vi kunnat för att bygga upp en ordentlig plattform för digitala event som ger ett riktigt bra alternativ till det fysiska mötet, säger Michael Westerberg, VD Inadra.”
I Di-gruppen ingår varumärken som Dagens industri, Aktuell Hållbarhet, Resumé, Dagens Media, Dagens Samhälle, Market och Dagens Medicin. För dem som arrangörer är det viktigt att se till både deltagare, partners och utställare i det digitala formatet. De utställningar och möjligheter till interaktion som man annars har på plats i lokalen behövde säkerställas även digitalt.
”Det ska vara förståeligt, snyggt och prydligt både för en partner och för en deltagare att kunna dela och ta del av information samt integrera med varandra. Används det rätt kommer troligen kontakterna bli bättre än vid ett fysiskt event. Just detta tycker jag att vi lyckats med genom att använda Jirango, men det är inte en lätt nöt att knäcka säger Cicki Lewenhaupt Nilsson, produktionschef möten & koncept Di-gruppen. ”
Informationsteknik har varit teknikpartner till Di under många år och har kunnat följa de framgångsrika konferenserna och deras olika behov och omfattning.
”För oss är det så klart ett prestigefyllt uppdrag att få möjligheten att vidareutveckla hela Di-gruppens digitala event. Att vi också kan erbjuda en mjukvarulösning genom vårt systerbolag Inadra får hela cirkeln att slutas. Det blir en helhet som vi strävat efter och som nu Di-gruppen är först ut med att genomföra, säger Charlotte Arvidsson marknadsansvarig på Informationsteknik.”
Först ut är Aktuell Hållbarhets, Byggforum den 11 september på Courtyard by Marriott, Kungsholmen.