– Vi har under många år jobbat med både B2C och Sponsring, men i takt med att uppdragen växer och får ett mer långsiktigt perspektiv, behöver vi utveckla mer av ett fullservice-erbjudande. Vi är många på byrån som både jobbat med varumärkesstrategi och kommunikation, men i slutänden handlar det om ett kunna eventhantverket i publika miljöer. I det är Erik och Jessica två av branschens absolut bästa.
Erik Flygt har en bakgrund som eventchef inom media innan han gick över till byråsidan. Han har lång erfarenhet inom B2C, affärsutveckling och sponsring. Erik har skapat, utvecklat och ägt rättigheter och gjort såväl mindre som stora och hyllade event som Södertäljefestivalen, Alla älskar hembakat och Wheels Nationals. Under de senaste tre åren har han tillsammans med Jessica drivit Brand Experience-byrån New Motive, med fokus på B2C.
Jessica Kovac har även hon många års erfarenhet från byråvärlden inom Brand Activation och större publika evenemang. Hon har tidigare jobbat på bl a One motion och JCP Sverige som kundansvarig projektledare. Jessica kommer senast från byrån New Motive som hon drev tillsammans med Erik.
– Det var enkelt att säga JA när EVENTYR NINE YARDS räckte ut handen till oss. Deras resa imponerar och deras höga ambitioner har inte undgått någon i branschen. Byrån vilar också på liknande värderingar som vi försökt bygga in i vårt företag, med stort fokus på hållbarhet ur alla dess aspekter. Det ska bli otroligt kul att komma in i en större kreativ och strategisk kontext och få lägga fokus på det här affärsbenet säger Erik Flygt, Head of B2C på EVENTYR NINE YARDS
EVENTYR NINE YARDS är idag 92 personer fördelat på kontoren i Stockholm och Göteborg och är enligt Eventeffect Sveriges största byrå. De har tidigare i år även vunnit priser som Årets Byrå, Gyllene Hjulet och Svenska designpriset.
EVENTYR NINE YARDS ingår i LIWLIG Group som har 250+ medarbetare i Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Oslo och New York.