eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Hitta Julbord
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-12-03 | Årets eventchef

Finalist G2C: Linnéa Monteiro Evenemangsavdelningen Stockholms stad

Möt Linnéa Monteiro som är en av finalisterna till utmärkelsen Årets Eventchef 2020 G2C, vinnarna presenteras den 15 december kl.08.00 på Eventeffect.se.

linnea monteiro
På bilden: Linnea Monteiro

Hallå där… Linnéa Monteiro, Bitr. Avdelningschef Evenemangsavdelningen, Stockholms stad. Linnéa en av fem finalister i utmärkelsen Årets Eventchef 2020 inom kategorin Government to Citizens. Vi på Eventeffect ställde några frågor till henne om vem hon är och hur hon jobbar.

Vem är du och vad jobbar du med?
Jag jobbar med publika evenemang i Stockholm där Stockholms stad är arrangör eller samarbetspart – med fokus på stadsfestivalerna Stockholms Kulturfestival och ungdomsfestivalen We Are Sthlm. Jag leder organisationen i planering och genomförande, utvecklar verksamheten och hittar nya intäktsmöjligheter. Jag är sällan inne och petar i detalj i programinnehåll och liknande, det lämnar jag åt våra duktiga producenter. Jag ser till att skapa förutsättningar och medel för att möjliggöra de idéer och program som producenterna presenterar.

Kan du nämna några event/evenemang som du jobbat med de senaste åren?
I ca 15 år har jag jobbat med våra årligt återkommande evenemang – Stockholms Kulturfestival, We Are Sthlm, Kulturnatt sthlm, Nyårsfirande i city mfl. Utöver det har jag och mina kollegor på avdelningen jobbat med tex Eurovision i Stockholm 2016, Love 2010 – Kronprinsessans bröllop, Volvo Ocean race, ÅF off shore race för att nämna några.

Just nu jobbar vi med Nobel Week Lights – En ljusfestival som går av stapeln 5-13 december i Stockholm. https://nobelweeklights.se/

Berätta gärna lite mer om något du är extra stolt över?
Just nu är jag mest stolt över mina kollegor för det vi lyckades göra i år. Vi ställde om hela vår verksamhet på några veckor. Halva avdelningen byggde upp en logistikflotta för att stötta Region Stockholm att distribuera skyddsutrustning. Den andra halvan av gänget skapade ett helt nytt evenemang, Sommar 2020, ur askorna av det dystra beskedet att vi ställde in årets stadsfestivaler. Vi skapade ett 3 månader långt kulturprogram (juni-aug) som kom boende i alla Stadens stadsdelar till del. Vi skapade bland annat en äldreboendeturné för att bryta isolering, en turné för barn i förskoleålder, digitala besök för långtidssjuka barn som vistas på sjukhus, ungdomsaktiviteter ute i Stadsdelarna och mycket mer. Vi kunde dessutom dela med oss av en del av vår festivalbudget till andra aktörer som ville skapa program i sitt närområde. Hela projektet var corona-anpassat och totalt hade vi ca 1550 programstarter.

Vad upplever du som den största utmaning internt i organisation för din roll?
Det är stundvis svårt att inte kunna jobba i längre cykler än 1-årshjul då budget och uppdrag tilldelas avdelningen årsvis. Det kräver flexibilitet och förmågan att snabbt ställa om, det är vi bra på.
Brukar du sätta upp syfte och mål för dina evenemang? Mäter du på något sätt?
Vi jobbar på uppdrag av våra styrande politiker, utifrån dessa uppdrag tar vi fram mål och syfte och en tydlig beskrivning av vad vi ska åstadkomma respektive år. Dessa mål följer vi sedan upp och mäter på olika sätt där mätning är möjlig.

Sköter ni hela produktionen själva, eller tar ni in hjälp från professionella leverantörer?
Vi är ca 20 personer på avdelningen, under ett evenemang kan vi bli upp mot 500-2000 personer. Lägger vi dessutom till alla våra leverantörer och partners blir vi ännu fler. Vi skulle inte kunna göra dessa publika evenemang utan alla våra leverantörer och partners och inte heller alla underbara människor i vår festivalfamilj som tar ledigt från sina ordinarie jobb för att komma och jobba med oss under genomförande.

Hur jobbar ni med hållbarhet och CSR på era evenemang?

Vi jobbar självklart med Stadens många olika mål gällande ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet. Det finns många exempel på hur vi jobbar med hållbarhet, här är några.

Många av våra evenemang har sin grund i just social hållbarhet. Om vi tar Ungdomsfestivalen We Are Sthlm som exempel har den sina rötter i att skapa meningsfull sysselsättning för, annars rastlösa, sommarlediga ungdomar. Vi engagerar ungdomar som är drivande och har den kreativa kontrollen av programmet. De får i uppdrag att skapa innehåll som kan följa med den enskilde besökaren efter att festivalen är slut. Festivalen ska inspirera, uppmuntra och skapa nätverk för ungdomar att hitta meningsfull sysselsättning även utanför vår festivalvecka.

Vi har ett program för att ge ungdomar ett skjuts ut i arbetslivet -Helpersprogrammet. Det bygger på utbildning och arbetserfarenhet som sedan används som merit och ungdomen kan använda oss som referens för att söka sitt första jobb.

2014 var vi med och tog fram ISO-certifieringen 20121- Hållbarhet vid evenemang och jobbar fortfarande efter den.

Vi har även, som uppföljning till ISO standarden, tagit fram en guide för hållbara evenemang som vi delar med oss av till alla som vill: https://foretagsservice.stockholm/branscher/evenemangsarrangor/guide-for-hallbara-evenemang/

Hur jobbar du med innovation för att utveckla era evenemang?
Tillsammans med referensgrupper, partners och aktörer utvecklar vi festivalerna och våra evenemang varje år. Vi lämnar plats för andra att ingå i programmet och bredda utbudet.

Vad upplever du som största utmaning inför 2021?
Jag ser fram emot 2021. Vi är vana vid utmaningar men nu står vi inför tunga historiska utmaningar, precis som hela branschen, och det känns. Men det är också bra att ställas inför andra utmaningar än de vi är vana vid, det frigör en annan energi och kreativitet. De ramar vi haft är uppluckrade och vi behöver verkligen tänka utanför boxen. Själsligt känns det tufft att så många av våra vänner och kollegor i branschen går på knäna i pandemin. Vi ska försöka och sträva efter att skapa så många jobbtillfällen vi kan 2021 samtidigt som vi bjuder Stockholmare på ett brett kulturutbud – anpassat till restriktionerna.


Om utmärkelsen Årets Eventchef:
Målsättningen är att lyfta fram individer på köparsidan som agerar professionellt, är kunniga, modiga, öppna och framgångsrika.
Utmärkelsen kommer att delas ut årligen inom fem kategorier, med start 2020. Bakom utmärkelsen står den oberoende bransch- och nyhetssajten Eventeffect.se. På sajten nominerar byråmedarbetare, branschfolk och kollegor sina kandidater.
Redaktionen på eventeffect.se sammanställer alla nomineringar och utifrån de ledord som juryn tidigare fastställt, presenteras fem finalister per kategori för den välmeriterade och erfarna juryn från branschen som slutligen väljer ut vinnarna. Vinnarna av utmärkelsen presenteras på Eventeffect.se den 15 december kl. 08.00.

Årets Eventchef: Juryn för 2020:
Anna Bauer, Business Director – Scandinavian XPO
Fredric Holmgren, CEO – Bright Group
Hansi Sundström, VD – Workman Event
Karin Karlsson, Programchef – Malmö Live
Kerstin Öhman, Owner – BSC
Mikael Jansson, CEO – Fairlink
Niclas Mellbin, CEO – Realise
Niklas Söderberg, Verksamhetschef – SES
Rasmus Fursäter, Sales Manager på Stockholm Live
Patrick Walldén vd för Bang Agency och Brand Arena Nordic Group
Patrik Eriksson, VD – Imponera
Sabina Jonsson, CEO – Sabina Consulting
Sofi Franzén, VD – Eventyr
Stellan Eriksson, Managing Director – MCI

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

vinnarna Arets eventchef 2020

Vinnarna av Årets Eventchef 2020

Här är vinnarna av utmärkelsen Årets Eventchef 2020, kolla in och läs motiveringarna här.

image1 3 1

Linnéa Monteiro vinnare av årets Eventchef G2C 2020

Årets Eventchef är en utmärkelse för branschprofiler som under det gångna året har visat på kunnig-, modig- och öppenhet på ett professionellt sätt vilket lett till stor framgång i sin karriär.

unnamed 60 1

Håkan Wallinder Eriksson vinnare av Årets Eventchef B2C 2020

Årets Eventchef är en utmärkelse för branschprofiler som under det gångna året har visat på kunnig-, modig- och öppenhet på ett professionellt sätt vilket lett till stor framgång i sin karriär.

solceller vinter 502x251

Så här gör du skillnad för kommande generationer

Annons

Är er vision att bli ännu bättre på att minska klimatbelastningen av moder jord?
Nu är det dags för oss företagare att kliva fram och göra skillnad. Hjälp dina anställda att se hur enkelt de kan förbättra vardagen för många samtidigt som resurser sparas.

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
camilla näsudden

Att hitta styrkan och glädjen.

Annons

När allt vänds upp och ned, intäkterna försvinner och glädjeämnena är svåra att hitta. Att då vara kreativ och framåtsträvande, när ekonomiska resurser saknas och medarbetare och även chefer är i kris, det är inte lätt. Hos oss har vi gjort flera små insatser som är ett försök att hålla den mentala energin så stark som möjligt hos var och en. 

Upphandlingar

  • Upphandling av direktsänd ljud och bildproduktion
  • Universitet söker plattform för digitala evenemang
  • Upphandling: Ansvarig för modetävling
  • Upphandling av produktionsbyråpartner till Visit Sweden
  • Upphandling av ramavtal för hyra av ljus och ljud

Eventarenan

stanna kvar efter konferensen – upplev magi

Stanna kvar efter konferensen – upplev magi

Annons

Hangaren Subtopia är precis vad det heter – en arena med hisnande takhöjd och oändliga möjligheter. Att det ofta förekommer cirkusföreställningar i världsklass här är en väl bevarad hemlighet. Se till att ge alla konferensdeltagare en magisk avslutning på dagen – lägg till en föreställning i paketet!

Inspiration

stora inluencer 2020

De är störst på instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

elite hotel marina tower 1m update event effect

1M UPDATE: Elite Hotel Marina Tower Studio

1M UPDATE

Eventeffect besöker med konceptet 1M UPDATE denna vecka Elite Hotel Marina Tower Studio. Vill du veta mer om studion och vilka möjligheter som finns? Kika in videon och läs mer om studion här!

mktg

MKTG bygger ElectroluxTalks – en unik mötesplattform för Electrolux

Eventbyrå

I en tid där fysiska möten kraftigt har begränsats har Dentsubyrån MKTG skapat en unik mötesplattform åt Electrolux; ElectroluxTalks där idéer, samtal och produktdemonstreringar presenteras i en ’mixed reality’.

new year 3042746 1280

Vaxholmsmodellen: Tre sittningar med nyårsfirande

Inspiration

De nya restriktionerna där restauranger måste stänga 22.30 ställer till det för de som vill skapa ett publikt event på nyårsafton. Men Waxholms Hotell har hittat en minst sagt kreativ lösning.

20 hållbara teambuilding aktiviteter

Lista: 20 hållbara teambuildingaktiviteter

Inspiration

Teambuilding är ett bra sätt att sammansvetsa och få in inspiration och energi. Här listar vi 20 hållbara teambuildingaktiviteter så att ni med omsorg kan välja utefter ert företags hållbarhetsvärdegrund.

Tekniska museet Eventeffect 1M UPDATE

1M UPDATE: Tekniska museet

1M UPDATE

Eventeffect och 1M UPDATE besöker Tekniska museet och möter Annika Brantingson som berättar om museets olika ytor och upplägg för genomföranden.

7a posthuset

1M UPDATE: 7A Posthuset

1M UPDATE

Eventeffect presenterar 7A Posthuset i konceptet 1M UPDATE som visar upp lokaler och anläggningar runt om i Sverige. Spana in videon och läs mer om 7A Posthusets olika lösningar här.

föreläsare

Bli en STJÄRNA i projektorljuset!

Annons

Johnny Sundin lanserar ny utbildning i samarbete med Sveriges Marknadsförbund. Bli en STJÄRNA i projektorljuset!

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Verkställande direktör till Svenska Möten
  • Projektledare till PassionLab
  • Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
  • Turismsamordnare
  • Brand Specialist Redbull

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.
livesändning av event och webinars i studio

Lista: 41 studios för livesändning av event och webinars

Vill du att ditt digitala event ska bli en riktigt proffsig produktion? Då kan det vara klokt att hyra en studio med all teknik och kompetens på plats. Här listar Eventeffect aktörerna som kan hjälpa dig med livesändning av event och webinars i toppklass.
ny vd till nobis hotel

Ny vd till Nobis Hotel

Han började sin karriär som diskplockare på Café Opera. Närmast kommer han från Miss Clara där han arbetade som vd i fyra år.
lista: 15 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 31 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
stora inluencer 2020

De är störst på instagram i Sverige

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

uppsala konsert kongress

Uppsala Konsert & Kongress tar in två nya talanger

På nytt jobb

Uppsala Konsert & Kongress fick en ny ägaridé tidigare i år och för att möta denna gör nu bolaget en rad satsningar inom flera områden.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

hole in one at Swing

Swing by Golfbaren öppnar igen efter 5 mån med Coronaanpassad minigolf

Annons

Hans Olofsson på Swing berättar om hur de erbjuder unikt chambre séparée på stora ytor med bra aktivering för deltagarna med hög corona-anpassning i Stockholm. Perfekt för mindre sällskap som vill umgås med känslan av helt egen lokal.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff