Med restaurangkonceptet Ceno slår man upp portarna för besökare i april nästa år
Götaplatsgruppen – som skapat succérestarangerna Tavolo, Toso, Vinbaren, SK Mat och människor och Mr. P – bjöd under förra veckan in branschorganisationen Visita, med ordförande Fredrik Reinfeldt i spetsen, till en tidig visning i lokalerna. Namnet Ceno som betyder “jag dinerar” på latin är en blinkning till Volvos “jag rullar”, och bakom restaurangens matsedel hittar vi som alltid stjärnkocken Stefan Karlsson och hans team.
– Jag har samarbetat med Volvo i över 20 år och Ceno blir kronan på verket i samarbetet. På Götaplatsgruppen brinner vi alltid för att göra besöken till upplevelser man minns. World of Volvo är en fantastisk möjlighet för oss att tillsammans skapa något alldeles extra för både göteborgare och hitresta, säger Stefan Karlsson.
World of Volvo blir en upplevelsehub med utställningar, evenemang, aktiviteter och konferensmöjligheter, och man väntar sig
sig en bred skara besökare från Sverige och internationellt. En innovativ och dynamisk mötesplats med upplevelsen i fokus bäddar för spännande matkreationer med hållbart tänk i fokus. Eftersom Götaplatsgruppen sköter mat och dryck i hela huset möter man dem i olika format på alla plan.
– Det blir ett tillfälle för oss att tillsammans med World of Volvo visa Göteborg från sin bästa sida. För vår del innebär det att leverera det Götaplatsgruppen gör bäst: högkvalitativa matupplevelser inspirerade från hela världen, men filtrerade genom skandinaviska tekniker, avslutar Stefan Karlsson.
Ceno på World of Volvo öppnar i april 2024.