
– Med Mats Lennartson får vi en VD och destinationschef som har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv, säger Destination Funäsdalens styrelseordförande Ulf Jakobsson i ett pressmeddelande.
– Jag har jobbat med destinationsmarknadsföring en stor del av mitt verksamma liv. Att få förmånen att fortsätta utveckla Funäsfjällen som destination är en dröm som går i uppfyllelse, fortsätter Mats Lennartson.
Om Funäsfjällen
Destination Funäsfjällen marknadsför hela Funäsfjällen, bedriver utvecklingsprojekt, turistbyråverksamhet, försäljning av besöksnäringsprodukter, och skapar förutsättningar för ökad tillväxt av de 180 medlemsföretagen.
Funäsfjällen erbjuder Skandinaviens största skidområde. Här finns sex alpina skidområden 300 kilometer längdspår, 610 kilometer skoterleder och nio fjällbyar. Sommartid finns 423 km cykelled, 30 guldturer för vandring samt 200 fjällsjöar och 300 km strömmande vatten på ett och samma fiskekort.