Gyllene Hjulet 2024:
Tävlingen, som omfattar projekt genomförda under 2023, är öppen fram till 8 februari kl 15.15. Finalen går av stapeln på Münchenbryggeriet i Stockholm den 17 april.
15 Gyllene Hjul skall delas ut under kvällen den 17 april, eftermiddagen börjar dock med den nervkittlande tävlingsgrenen LIVE PITCH, för att sedan övergå i mingel, trerätters middag, prisutdelning samt underhållning och avslutande fest.
Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar näringslivs- och samhällsaktörer som på ett kreativt sätt nyttjar intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa affärsmässig effekt.
Med rekordsiffror för evenemangsbesök förutspår SES en imponerande nivå av mångfald och bredd i årets tävling, där förra årets mest populära kategori, med flest inkomna bidrag var ”Årets samhällsengagemang,” detta väcker så klart särskilt intresse för kategorins ställning i årets tävling.
Den nya expokategorin ”årets mässarrangemang” förväntas också skapa spännande tävlingsdynamik och utgör en strategisk kanal för affärsskapande i näringslivet och samhället.
Årets Jury
Årets jury består av representanter från byråer, rättighetsinnehavare, medier, köpare av event och sponsring samt representanter från expomediet.
Event
Juryordförande: Lena Rodin, Head of Marketing Löfbergs
Niklas Söderberg, Agency Director Homage
Alexander Pettersson, Global Account Director Redgert Comms
Max Granström, VD Visit Skåne AB
Daniel Da Silva, Executive Creative Director Eventyr Nine Yards
Jessica Ståhlbom, Vice President, Area Marketing Mastercard
Mikael Jansson, CEO & grundare Fairlink
Andreas Andersson Åkerling, VD Upplevelseinstitutet
Tina Bergstedt, Marketing & Communication manager Svenska Spel
Liv Ljungqvist Operativ projektledare Stockholmsmässan
Martin Schenström Project Manager Marketing Enterprise Telia Sverige
Sponsring
Juryordförande: Staffan Ekstam Marketing & Communications Director, McDonald’s
Daniel Svenberg Partner/KAM, More SPACE
Joel Pallvik PR-strateg & kreatör Pack Train
Mia Modin Festivalchef Stockholm Pride
Joar Båtelson Client Manager, Eventyr Nine Yards
Sara Andersson Brand manager, Coca-Cola Sverige
Åsa Karlsson Partner & seniorkonsult, Rättighetsbyrån
Cecilia Blom Hesselgren Kommunikationschef, Bilprovningen
Victor Eriksson Försäljning och Affärsutveckling, Färjestad BK
Fredrik Hermansson Head of Partnership, Tiktok
Lotta Onajin, Chief of Sales Nordic Markets LYKO