Ann Jacobsson från Brand Experience-byrån Heja! har fått det ärofyllda uppdraget att medverka i juryn för Rysslands största tävling inom sponsring, Russian Sponsorship Awards.
Som enda svensk i den internationella juryn kommer hon bedöma bidrag med fokus på hållbarhet och nytänkande sponsringslösningar.
I Russian Sponsorship Awards delas det varje år ut tio priser inom sponsring. En stor nyhet för årets tävling är den internationella juryn som är ett led i målet få fram ännu bättre case i Ryssland.
”I Ryssland har de först på senare år börjat arbeta mer uttalat med hållbarhet”
– Det sker en otroligt spännande utveckling i vår bransch just nu. I Ryssland har de först på senare år börjat arbeta mer uttalat med hållbarhet och jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet kring meningsfulla lösningar som verkligen spelar roll och ger effekt, säger Ann Jacobsson från Heja!.
Ann Jakobsson är en av Hejas! arkitekter bakom vinsterna av Årets bästa sponsring i Sverige 2018 och EM-guldet i sponsring 2019.
– Sedan EM-guldet i vintras har vi fått förfrågningar från fem andra länder i Europa som vill ha med Ann som expert eller talare. Det är fantastiskt roligt att vårt arbete med sponsring som gör skillnad skapat ett så stort internationellt intresse i branschen säger Hejas! vd Mattias Walfridsson.
Deltagare i den internationella juryn är:
Ann Jacobsson, Heja! (SWE)
Misha Sher, Mediacom Worldwide (UK)
Matthew Leopold, Lexis Nexis (UK)
Katie Traxton, WeAreFearless (UK)
Risto Oksanen, The Finnish Sponsorship Association (FIN)
Russian Sponsorship Awards avgörs den 25 November på Yota Arena i Moskva.