Anna Jarnö är ny affärsansvarig för Automässan som arrangeras på Svenska Mässan i Göteborg 18-21 januari. På hennes bord ligger uppdraget att utveckla mässan som en affärsdrivande mötesplats för eftermarknadens samtliga aktörer inom såväl lätta som tunga fordon; bil- och gummiverkstäder, lack- och skadeverkstäder, samt leverantörer och andra samarbetspartners till dem.
– Vi vet att branschen genomgår en transformering driven av konkurrensregler, ny teknik och delvis ett nytt synsätt på bilen och bilismen. Det är något som Automässan 2017 kommer att återspegla genom utställare, seminarier och andra kringarrangemang, berättar Anna Jarnö i ett pressmeddelande.
Hon menar att digitalisering tillsammans med det stundande teknikskiftet, från förbränningsmotorer, via hybrider till el, är några av de brännande frågorna som kommer att belysas extra under Automässan 2017.
– MRF arbetar på ett omfattande seminarieprogram kring framtidens servicemarknad, som vi på förhand vet avhandlar ämnen som uppkopplade fordon, el och framtida mobilitetslösningar. Men på programmet finns även mer handgriplig information om kvalitetsstandarden Godkänd bilverkstad, berättar Anna Jarnö.
Hittills är 210 utställare med en total monteryta på över 13 000 kvadratmeter klara, vilket innebär att hallarna på nedre plan är helt fullbokade. Mässledningen har därför öppnat upp för försäljning av utställningsyta på andra våningen i mässhallen.
– Med knappt fem månader kvar ser bokningsläget och intresset för mötesplatsen mycket positivt ut. Det kommer att bli fyra spännande och intensiva mässdagar och vi hoppas att hela branschen finns på plats i Göteborg den 18-21 januari, avslutar Anna Jarnö.
Automässan är Nordens största mötesplats för fordons- och verkstadsbranschens eftermarknad. Automässan arrangeras av Svenska Mässan i Göteborg på uppdrag av FVU och SBF med Däckspecialisternas Riksförbund DRF, Motorbranschens Riksförbund MRF och Motorbranschens Arbetsgivareförening MAF som officiella samarbetspartners