Den 15 oktober tillträder Christina Kilström tjänsten som marknadsdirektör på Stockholmsmässan. Hon kommer närmast från en tjänst som Nordic Director Customer Experience på Vattenfall Consumer Sales. Hon har även erfarenhet av att arbeta som marknadsdirektör på eBay Sweden/Tradera. Hennes tjänst på Stockholmsmässan blir hennes första inom besöksnäringen.

– Stockholmsmässan är ett kunnigt och roligt bolag med en tydlig vision, och jag tycker det ska bli både spännande och utmanande att få bidra till att designa framtidens mötesupplevelser och affärer, säger Christina Kilström.
Stockhomsmässan blir inhousebyrå
För två veckor sedan kom nyheten om Stockholmsmässans omorganisering. Med en ny koncernledning och tre operativa avdelningar, satsar Stockholmsmässan på att bygga upp sin marknadsorganisation till en komplett inhousebyrå. En utveckling som Patric Sjöberg är övertygad om att Christina kommer att kunna axla.
– I dagens digitaliserade och snabbrörliga kommunikationslandskap är det en fördel att ta greppet på marknadsföringen internt, och den kraftsamling vi gör nu under Christinas ledning kommer att gynna både Stockholmsmässan och våra kunder, säger Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan.