Anette Ternström Andersson blir ny produktionsdirektör på Stockholmsmässan. Samtidigt blir Camilla Hållbro, tidigare chef för Eventservice, ny kommersiell direktör.
– Vi verkar på en stentuff marknad där konkurrensen ökar för varje dag, och därför ändrar jag nu Stockholmsmässans organisation och inrättar tre nya tjänster som ska leda det operativa arbetet. Det här kommer att ge oss ökad kraft i den framtida utvecklingen och jag är mycket glad över att ha hittat så kompetenta personer till de här viktiga posterna, säger vd:n Patric Sjöberg.
Arbetat på mässan sedan tidigare
Den kommersiella avdelningen kommer att ledas av Camilla Hållbro. Camilla har arbetat på Stockholmsmässan sedan 2009 och ansvarat för affärsområdet Eventservice, som under hennes ledning haft en god utveckling både kommersiellt och när det gäller produktionseffektivitet. I dag står kringtjänsterna för en tredjedel av företagets omsättning.
– Det här är en fantastisk utmaning, att tillsammans med ett starkt kommersiellt ledningsteam få stärka Stockholmsmässans position och expandera, både på befintliga marknader och samtidigt affärsutveckla på de nya spännande marknader som vi är nyfikna på, säger Camilla Hållbro.
Bakgrund inom Friends arena
Chef för den nya produktionsavdelningen blir Anette Ternström Andersson, nykomling på Stockholmsmässan men en erfaren branschprofil med bland annat tolv år på Stockholm Globe Arenas och fem år på Friends Arena i bagaget.
– Jag ser verkligen fram emot att komma till Stockholmsmässan. Det är ett otroligt kompetent och professionellt företag, dessutom med ett uppdrag att utveckla Stockholm som destination och besöksstad vilket jag personligen tycker är jätteroligt, säger Anette Ternström Andersson.
Tjänsten som marknadsdirektör ledig
Rekryteringen pågår av en tredje ny tjänst, som marknadsdirektör i Stockholmsmässans koncernledning. Hela omorganisationen träder i kraft den 1 september och i samband med detta har Helena Linden, tidigare chef för affärsområdet Stormässor, valt att lämna Stockholmsmässan.