Med flera förvärv bakom sig och en tekniskt avancerad plattform i ryggen rustar svenska Invajo för snabb expansion i Norden. Under våren 2025 lanserar bolaget en offensiv säljstrategi med sikte på att bli den främsta aktören inom digital eventhantering.
“Vi har lagt mycket tid på att bygga en kompetent plattform i världsklass – nu är det dags att matcha den med kommersiell kraft. Det handlar inte längre om att bevisa produkten, utan om att ta plats på marknaden och hjälpa fler organisationer att lyckas med sina event”, säger Christian Ramel, vd på Invajo.
Det nya kommersiella teamet leds av Henrik Lönnberg, som senast kommer från belgiska Invitedesk, där han varit med och etablerat den svenska filialen.
“Vi kliver in med ett tydligt uppdrag: att ta mark, snabbt och metodiskt. Organisationer söker inte bara verktyg – de söker partners som förstår deras verklighet. Med Invajo har vi tekniken, teamet och tajmingen. Det är dags att rita om kartan för eventbranschen i Norden”, säger Henrik Lönnberg.
Vid sin sida får han Daniel Qvarforth och Björn Hammar, två seniora säljare med gedigen erfarenhet från den svenska eventtech-branschen. Även Nellie Johansson, säljande projektledare med bakgrund hos en annan etablerad aktör, kliver in i laget, liksom Line Sandberg – tidigare projektledare vid Lunds universitet – som får ett särskilt ansvar för strategisk kundutveckling.
“Vi har varit noga med att bygga ett säljteam med både affärsdriv och djup marknadskännedom. Det här är personer som vet hur globala organisationer vill jobba med event, och som kan skala effektivt med rätt kundfokus. Med dem ombord tar vi nästa steg mot att göra tydligt avtryck i branschen”, fortsätter Christian Ramel.
Satsningen sker efter en period av stark tillväxt. Under 2024 hanterade plattformen biljettförsäljning till ett värde av över 100 miljoner kronor. Nästan 10 000 event skapades med över 1,5 miljoner inbjudna deltagare och fler än 300 000 registreringar. Den ökande efterfrågan på hybrida och digitala lösningar driver fortsatt segmentet där Invajo nu positionerat sig starkt.
Invajo AB grundades 2012 och har under de senaste åren förvärvat bolag som Memlin, Appinconf och Around the corner. Idag erbjuder man plattformen Invajo Beyond, med funktioner för allt från registrering och betalning till streaming och interaktivitet – anpassad för såväl företag och myndigheter som akademiska miljöer. Invajo stöds av kapital- och kunskapshubben Jinderman & Partner. Målet är tydligt: att bli Nordens ledande eventtech-aktör.
Henrik Lönnberg, Björn Hammar, Line Sandberg, Daniel Qvarforth och Nellie Johansson.




