Det är kommunikationsbyrån Bang Agency som har tilldelats eventuppdraget för det globala arrangemanget i Stockholm.
– Deras team har stor erfarenhet av liknande evenemang, säger Calle Stjerna, marknads- och kommunikationschef för VM-organisationen.
Den 9 maj är det dags. Sjutton dagar av spänningsfylld folkfest väntar när ishockey-VM kommer till Stockholm för första gången sedan 2013.
Det är Brand Arena Nordic Group som fått det ärofyllda uppdraget som officiell eventbyrå för arrangemanget.
– Vi är stolta och glada över att ha blivit valda som eventbyrå till ett så stort internationellt evenemang. Det ger oss möjlighet att engagera vår breda expertis, både inom vår digitala avdelning och vår eventproduktionsavdelning, säger Patrick Walldén, vd på Bang Agency.
Byrån kommer tillsammans med den svenska VM-organisationen att etablera ett så kallat Fan Zone-område utanför Avicii Arena.
Området omfattar 10 000 kvadratmeter och kommer bland annat att bjuda på aktiveringar från partners som Nocco, Ramirent och Sortera.
Calle Stjerna menar att Bang Agency bidrar med både erfarenhet och nytänkande i projektet.
– Vi valde att samarbeta med Bang Agency som eventpartner eftersom deras team har stor erfarenhet av liknande evenemang. De kom in i projektet med nya, kreativa idéer kring hur vi kunde utveckla vår Fan Zone – både med digitala och fysiska aktiveringar.
Även Bang Agency själva har valt att gå in som nationell partner till världsmästerskapet.
– Det känns oerhört viktigt att stötta ett arrangemang som för människor samman, såsom ett VM gör. Något som vissa kanske inte vet är att det är världens näst största vintersportevenemang efter vinter-OS, säger Patrick Walldén.
Förutom i Stockholm kommer ett gruppspel även att hållas i den danska staden Herning.
Bland de internationella huvudsponsorerna finns Škoda, Unibet och Bauhaus.
Läs mer här.