Samarbetet ger KABE rätt att aktivera sig på STL Sommartrav runt om i landet såväl som exponering och digital aktivering.
– Vi är väldigt glada för detta samarbete och att KABE väljer att synas tillsammans med travsporten. Våra målgrupper stämmer väl överens och jag tror att KABEs närvaro på våra största tävlingsdagar kommer göra arenabesöken ännu bättre för våra 100 000 besökare, säger Tomas Fyhr, Marknads- och Kommunikationschef på Svensk Travsport.
STL är travsportens elitserie där de allra bästa hästarna, kuskarna och tränarna tävlar mot varann. En nationell turné med starka lokala event som har lång tradition och starka besökssiffror.
– Vi tror mycket på mervärdet för våra besökare i det här samarbetet. Besökarna spenderar många timmar på arenan under en tävlingsdag och mellan loppen kommer KABES närvaro ge besökarna chans att utforska deras utbud, något vi sett i undersökningar är ett stort intresse bland travpubliken, säger Tomas Fyhr vidare.
Travtävlingarna på sommaren har en lång tradition men under namnet och satsningen STL Sommartrav är 2024 endast andra året. Första året var en succé med nästan 100 000 besökare och ett utvecklat branding- och eventkoncept såväl som en sammanhållen kommunikation.
STL Sommartravets ambassadörer, Alice & Simon kommer resa Sverige runt och utforska travsommaren från både publiksidan såväl som bakom kulisserna bland alla aktiva.
– Vi är stolta sponsorer till STL Sommartrav och är glada över att bli partner till den folkfest som travtävlingarna är. Vi ser en potential i att träffa många besökare i sommar som träffar mitt i vår målgrupp. Det finns stora möjligheter till aktivering och att STL
Sommartravsambassadörerna, Alice & Simon kommer resa Sverige runt i en KABE-bil och göra innehåll från en miljö som matchar väl överens med våra målgrupper blir spännande att följa, säger Joakim Karlsson, Marknadschef på KABE.