Nordens årliga evenemang med fokus på hotellets intäkter, Hotel Market Seminars, flyttar till Stockholm Waterfront Congress Centre för att vara på samma plats som den nya mötesplatsen för hotell och konferensanläggningar, Lounge Event. Det anordnas mellan 11 och 12 januari 2017 och Hotel Market Seminars hålls 11 januari, med temat ”med högre digitalt IQ ökar RevPAR”. Deltagarna kommer alltså att kunna ta del av båda eventen under en och samma dag.
– Vi ser att dessa två mötesplatser kompletterar varandra på ett utmärkt sätt och genom samarbetet kommer deltagarna på Hotel Market Seminars kunna ta del av information om andra områden och träffa viktiga leverantörer under samma dag. Det vet vi att de kommer att uppskatta, säger Annemarie Gubanski på Taktikon AB arrangör av Hotel Market Seminars i ett pressmeddelande.
– Då LOUNGE Event vänder sig till beslutsfattare på olika nivåer så ser vi detta samarbete som strategiskt för båda arrangörerna och vi ger besökarna och deltagarna möjlighet att utnyttja sin tid på ett effektivt sätt. För utställare och sponsorer på LOUNGE Event och Hotel Market Seminars innebär det att man kommer att kunna få ännu fler intressanta kontakter, säger Bosse Magnusson på BraMässor som arrangerar LOUNGE Event.