Comfort Hotel Panorama har de senaste månaderna genomgått en totalförvandling. I juni 2025 stod den omfattande renoveringen klar – hotellet har utökats med 174 rum, fått en större lobby, nya coworking‑ytor och ett gym. I samband med detta bytte man även varumärke från Quality Hotel, i syfte att erbjuda ett mer prisvärt och hållbart boendealternativ i centrala Göteborg, med närhet till Liseberg, Svenska Mässan och Avenyn.
Nu förstärker man ledningen med Marijn Letschert‑Levin, som tillträder som hotelldirektör den 1 september. Marijn kommer närmast från TEN Hotel, där hon både varit hotelldirektör och delägare med ansvar för över 30 medarbetare och hela driften.
– Jag ser verkligen fram emot att ta över ett nyrenoverat och rebrandat Comfort Hotel Panorama och fortsätta utveckla hotellet tillsammans med teamet. Jag brinner för att skapa arbetsplatser där människor växer, och där hållbarhet och gästupplevelse går hand i hand, säger Marijn Letschert‑Levin.
Med en Bachelor i Business Administration, Hospitality Management från Hotelschool The Hague och över tio års erfarenhet från hotellbranschen i både Sverige och Botswana, har Marijn en tydlig profil inom ledarskap, gästupplevelse, affärsutveckling, hållbarhet och digitalisering – i linje med Comfort Hotels värderingar.
Pernilla Bergendahl, Driftsdirektör på Comfort Hotel Sverige, kommenterar rekryteringen:
– Vi är otroligt glada att välkomna Marijn Letschert‑Levin som ny hotelldirektör för Comfort Hotel Panorama. Hennes gedigna erfarenhet av att leda och utveckla hotell, tillsammans med hennes starka fokus på teamutveckling och hållbarhet, gör henne till en perfekt match för oss. Med Marijn vid rodret ser vi fram emot att ta Comfort Hotel Panorama till nästa nivå och ytterligare stärka vår position som det prisvärda hotellet i Göteborg, säger Pernilla Bergendahl.
Marijn efterträder Samantha Bellamy, som nyligen flyttat till Malmö för att ta över rollen som hotelldirektör på Comfort Hotel Malmö.
Med Marijn Letschert‑Levin vid rodret har Comfort Hotel Panorama tydliga ambitioner att stärka sin position i Göteborgs konkurrensutsatta hotellmarknad. Svunnen renovering och rebranding ger en solid grund – nu återstår att se hur det förnyade hotellet kommer att tas emot av både gäster och affärsresenärer under hennes ledarskap.
Marijn Letschert‑Levin




