Sweden International Horse Show tar ridsportmässan till nästa nivå genom ett nytt samarbete med Eventfactory
Ridsportmässan Shopping Village är en mycket uppskattad del av Sweden International Horse Show (SIHS) på Friends Arena. Hela 90% av den köpstarka publiken passar på att besöka mässan när de är på plats på SIHS. Totalt görs det affärer för närmare 60 miljoner kronor under mässan. Nu tar arrangören nästa steg för att utveckla mässan genom ett nytt samarbete med mässarrangören Eventfactory.
Efter den omfattande layoutförändring som genomfördes 2021, har ridsportmässan Shopping Village tagit en ännu mer central plats på Sweden International Horse Show och är numera det första besökarna möter direkt innanför arenans huvudentré.
– Mässan är en viktig del av SIHS och i vår publikundersökning ser vi att publiken önskar ännu fler utställare. Därför vidareutvecklar vi nu mässan i en ny satsning även på entréplan. Här har vi sedan tidigare många spännande montrar, där våra partners presenterar sig, och nu öppnar vi för fler utställare på denna del av arenan. För oss känns det väldigt naturligt att ha Eventfactory med som ny och långsiktig partner i det arbetet, säger Christin Ericsson, Event Director för Sweden International Horse Show.
Eventfactory har snabbt vuxit till en av landets ledande arrangörer av ridsportmässor och teamet, med mer än 25 års erfarenhet av mässor och events, tillhör förmodligen ett av de mest meriterade i Europa. Grundaren Peter Scott har lång erfarenhet av ridsportevenemang, bland annat som tidigare medlem i organisationskommittén för Gothenburg Horse Show och medgrundare till Jönköping Horse Show. Parallellt driver företaget bland annat ridsportmässan under LGCT Stockholm och Stockholm Horse Week på Stockholms Stadion.
– Att få möjligheten att arbeta med teamet bakom SIHS och ta ridsportmässan på Nationalarenan Friends Arena till nästa nivå är ett väldigt inspirerande uppdrag. Det är redan idag en fin och mycket framgångsrik mässa, som skapar stora värden för utställare och bidrar till den totala helhetsupplevelsen för publiken. Samtidigt ser vi att vi kan vara med och utveckla mässan vidare med fler utställare, vilket ger besökarna ett ännu bredare utbud inte minst på entréplan, säger Peter Scott, grundare till Eventfactory.
Hur gör jag för att boka min utställarplats?
Kontakta Peter Scott eller Louise Blomberg på Eventfactory ([email protected]) med ditt intresse. De återkommer omgående till dig med platsförslag och en dialog om din medverkan. Vänta inte för länge, eftersom antalet monterplatser är begränsat och tidigare utställare har förtur till sin placering.
Mer information om Shopping Village på Sweden International Horse Show hittar du HÄR.
Viktigt! Denna tjänst bygger på information från mässarrangörer i samband med lanseringen av mässan. Ändringar av datum och andra ändringar kan förekomma, så kolla alltid direkt på arrangörens hemsida.