Projektet är den största utbildningsinsatsen inom mässmediet någonsin i Sverige. Syftet är att kunna erbjuda en stor variation av utbildningsmöjligheter. Exempelvis online kurser, på-plats kurser, filmer, böcker, nyhetsbrev, inlägg på sociala medier med mera.
– Våra erfarenheter visar att utställare som utbildat sig når ett bättre mässresultat än sina
konkurrenter. En viktig del är att utbilda och inspirera de som ska arbeta i montern. Genom det
här samarbetet får vi möjlighet att utbilda ännu fler utställare, säger Mikael Jansson, vd på
Fairlink.
Baseras på 30 års kunskap från mässbranschen
Målet är att det alltid ska finns ett format som passar varje individ och företag, och dessutom
något att fördjupa sig ytterligare i, allt från snabba gratistips till mer djuplodande kurser. Som bas för allt material används de exempel, fakta och kunskaper som Fairlink samlat på sig sedan 1986 genom att bland annat intervjua en står mängd utställare och besökare, såväl nationellt som internationellt.
– Efter drygt 30 år i mässbranschen känns det superroligt att starta upp en mässutbildning på allvar, säger Mikael Jansson.
Nästa onlinekurs kommer lanseras den 5 juni på GED (Global Exhibitions Day) och handlar om hur man mäter effekter av mässdeltagande – ROE (Return On Events).
Läs mer om utbildningarna här.