Varje år besöker över en miljon människor Stockholmsmässan och som besökare är det lätt att tappa bort sig i myllret. I sommar börjar därför mässjätten förändra hela företagets skyltprogram, inklusive en rejäl satsning på förbättrad digital skyltning.
– Stockholmsmässan är redan en anläggning i världsklass, men med skyltprogrammet fullt utbyggt tar vi ytterligare ett kliv och gör besöket här både mer välkomnande och mer inspirerande. Vi kommer kunna använda skyltarna aktivt för att styra flöden av besökare, ge bättre information och förmedla starkare visuella upplevelser, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg i ett pressmeddelande.
Enligt planen ska de första skyltarna sättas upp redan nu i sommar, och projektet ska pågå under totalt tre år.
– Vi gjorde det här som två separata upphandlingar, men det visade sig att Focus var det bästa alternativet för båda typerna av skyltar. Vi kommer att få både hög kvalitet och säker leverans, och har fått bra vitsord från deras referenser, säger Maria Fredriksson som leder skyltprojektet.
De nya fasta skyltarna har formgetts av Stockholm Design Lab och kommer att levereras av Focus Neon, och på den digitala sidan beställs LED-skyltarna från Focus Electronic som ingår i samma koncern.
– Det här är ett av våra största uppdrag när det gäller inomhusskyltning och verkligen ett prestigefyllt uppdrag. Vi är stolta över att Stockholmsmässan har valt Focus som leverantör för skyltar och visuell kommunikation, inte bara en, utan två gånger och ser verkligen fram emot samarbetet, säger Magnus Näslund som är vd för Focus.