Patrick Fredriksson som är en av grundarna till Luger, tar över rollen som chef för partnerskap på Live Nation.
Parallellt med det nya jobbet på Live Nation ska han även vara chef för partnerskap på Luger.
Därmed blir han ytterst ansvarig för alla former av partnerskap och samarbeten kring både Live Nation och Lugers artister, evenemang och festivaler i Sverige.
Huvudfokus kommer ligga på affärsutveckling och nytt kreativt tänk kring partnerskap.
Såhär säger Live Nation om rekryteringen:
– Det finns få med lika lång erfarenhet av vår bransch som Patrick. Med Way Out West har han dessutom visat vägen och satt en helt ny standard för hur man kan och bör jobba med kommersiella samarbeten kring evenemang på ett modernt och kreativt sätt. Jag är också väldigt glad och stolt att vi nu i och med Patricks nya roll äntligen har en gemensam Partnership-avdelning för alla våra produkter i huset, säger Therése Liljedahl, vd på Live Nation Sverige, i ett pressmeddelande.
– Hur vi skapar och utvecklar partnerskap och evenemang är något jag brinner för och att nu få vara än mer delaktig i samtliga projekt skall bli väldigt spännande. Kreativa och genomtänkta samarbeten är enormt viktigt för oss och våra partners, men minst lika viktigt för våra besökare, säger Patrick.