Brand Engagementbyrån Minnesota gör ett starkt 2016 med ökad byråintäkt på 10 procent samt en förbättring av rörelseresultatet från 2,7 miljoner kronor 2015 till 4,1 miljoner kronor 2016. Omsättningen landade på 75,2 miljoner kronor (74,3) och byråintäkten på 25,6 miljoner kronor (23,2).
– Vårt fokus på Brand Engagement har bidragit till den positiva utvecklingen. När vi startar 2017 gör vi det från en högre nivå och med betydligt fler uppdrag än tidigare år, säger Andy Pimmeshofer, vd och grundare Minnesota Communication i ett pressmeddelande.
Under året lanserade Minnesota sitt nya erbjudande inom Brand Engagement, ett erbjudande som handlar om att ta till vara på engagemanget hos både kunder och medarbetare, fysiskt och digitalt.
– Utmaningen för varumärken i dag är att skapa något som intressenter i omvärlden kan kommunicera och engagera sig kring. På Minnesota har vi i praktiken alltid jobbat med engagemangsfrågor, men genom att sätta begreppet Brand Engagement, så hjälper det både oss och våra kunder att fokusera på det som verkligen är viktigt, säger Andy Pimmeshofer.
Byrån har växt vidare med sina befintliga kunder, uppdragsgivare som Försvarsmakten (i samarbete med Volt) och Svensk Handel har även tillkommit under året. Minnesota är nominerade på shortlist i Årets Byrå där vinnarna utses i slutet av februari.
Ägare av byrån: Andy Pimmeshofer, Jonas Cavallin och Christoffer Ramfors