eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Hitta Julbord
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2019-01-28 | Annons | Informationsteknik

Förberedande steg till en lyckad teknikbeställning

Känner du dig obekväm i frågeställningen kring tekniklösning för ditt eller din kunds event/möte? Här kommer några tips från oss i vår ambition att vara ett kunskapsgivande företag inom vår bransch.

Vilken typ av event/möte gäller det? Kunder, internt, publikt? Vem/vilka är målgruppen?
För teknikleverantören är det viktigt att förstå syftet med eventet/mötet för att på bästa sätt förstärka med rätt teknik och tekniker på plats.

Vem är kunden? Slutkunden?
Hur ser organisationen ut och vilka är med i beslutsprocessen?

När? Datum, tider?
Tid för genomförande av eventet/mötet, även viktigt att i ett tidigt skede veta tider för montage och demontering. (När det gäller planering och prissättning.)

Hur många gäster är det?
Antal deltagare är avgörande för storlek och omfattning av utrustning.

Lokal? Kontaktperson och telefonnummer?
Information som är viktig för att säkerställa befintlig teknik och lastvägar. Finns det specifika uppgifter kring lokalen som kan beröra eventet/mötet?

Berätta om eventet/mötet? Hur ser programmet ut? Vilken typ av aktiviteter kommer att ske?
Är det något speciellt som händer? Beskriv gärna de delar som finns med? T ex konferens, tolkning, streaming, scenframträdande, underhållning etc?

Vad vill man få fram i form av budskap?
Vad är målet med eventet/mötet?

Är det möjligt att få ta del av programmet i syfte att kunna föreslå tekniska lösningar som förstärker eventet/mötet?
Ger en inblick i var fokus ligger, är det viktigt att förmedla publikens reaktioner under ett event, då kan ju en kameraproduktion vara relevant att diskutera till exempel.
Visar kunden Powerpoint där text tydligt ska framträda? I så fall behöver ni kanske extra skärmar för de som sitter långt bak?

Vilka delar önskar ni hjälp med?
Hela tekniklösningen? Om delar, i så fall vilka? Finns det önskemål om hjälp med dekor eller projektplanering?

Om fler aktörer, vilka?
Hjälper oss att i ett tidigt skeende planera vår del av projektet och samspel med andra leverantörer.

Budget?
En svår och ibland känslig fråga men får teknikleverantören en indikation är det oftast en snabbare väg till att komma i hamn med ett förslag på lösning som sedan kan godkännas.

Välkommen att höra av dig till oss på Informationsteknik, vi berättar gärna mer!

förberedande steg till en lyckad teknikbeställning

Behöver du hjälp med att FÖRSTÄRKA ditt budskap genom ljud, ljus och bildlösningar?

  • Vi är leverantörer av ljud-, ljus- och bildteknik –vare sig du söker en helhetslösning eller enbart tekniskt stöd.
  • Vår spetskompetens gör att vi kan erbjuda dig som kund det senaste inom tekniska lösningar och dess utrustning. Vi har även tekniker utbildade för att skissa och rita på dina unika önskemål.
  • Vi tillför kunskap och kreativitet som gör att just ditt arrangemang står ut bland andra och får en wow- effekt. Ju tidigare vi kommer in i planeringen, desto bättre förutsättningar skapar vi tillsammans för en bra helhetslösning.
  • Vår personal har erfarenhet, bidrar med lugn och har hög social kompetens, vilket i tillspetsade situationer kan vara skillnaden mellan framgång och misslyckande.
  • Vår närvaro under genomförandet är diskret och professionell. Ni kan fokusera på syftet med ert evenemang och vi ser till att allt tekniskt fungerar.

Informationsteknik erbjuder bland annat nedanstående utrustning och tjänster:

  • Ljudanläggningar
  • Ljussättning för scen och lokalytor
  • Bildteknik
  • Dokumentation och inspelning
  • Votering
  • Mentometer
  • Simultantolkning
  • Videokonferens
  • Konferensmikrofoner
  • Tolkutrustning
  • Prompter
  • Streaming och livesändning
  • Scenografi och dekor
  • Fasad- och vattenprojektioner

Hör av dig om du planerar ett möte eller evenemang och behöver hjälp med den tekniska biten, tillsammans skapar vi den bästa lösningen för er!

Ps. Om du behöver hjälp med ett möte är vi din bästa vän.

Välkommen att kontakta oss

Stockholm

Andreas Lindbergh

andreas lindberg

Telefon +46 8 446  63 86
Mobil +46 70 714 94 77
andreas.lindbergh@informationsteknik.se
www.informationsteknik.se

Informationsteknik
Scandinavia AB
Västbergavägen 25
126 30 Hägersten
Box 42101, 126 14 Stockholm

Telefon: +46 8 446 63 00
stockholm@informationsteknik.se

Malmö


Helena Borg
Telefon +46 40 614 26 75
Mobil +46 705 15 60 85
helena.borg@informationsteknik.se

Informationsteknik
Scandinavia AB

Källvattengatan 9
212 23 Malmö

Telefon: +46 40 611 50 40
malmo@informationsteknik.se

Sandviken 

Lars Hammarlund

Telefon +46 26 24 99 90
Mobil +46 26 24 99 92
lars.hammarlund@informationsteknik.se

Informationsteknik Scandinavia

Postadress / Besöksadress:
Högbovägen 51
811 32 Sandviken

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Verkställande direktör till Svenska Möten
  • Projektledare till PassionLab
  • Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
  • Turismsamordnare
  • Brand Specialist Redbull

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

ny vd till nobis hotel

Ny vd till Nobis Hotel

Han började sin karriär som diskplockare på Café Opera. Närmast kommer han från Miss Clara där han arbetade som vd i fyra år.
konkurs

Tuffa tider: Konferensanläggning har gått i konkurs

Bolaget har sin verksamhet i centrala Stockholm bara några hundra meter från centralen. Den 12 januari inleddes konkursen.
motorbanor

Lista: Svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.
eventyr niclas rahm cco

Årskrönika från Niclas Rahm CCO hos Eventyr – Lugnet efter stormen

En normal årskrönika brukar gå ut på att sammanfatta året som varit, tolka varför det blev som det blev och knyta ihop det hela med en hoppfull framåtblick. Men hur skriver man en normal årskrönika om ett år som varit allt annat än normalt? Dessutom; är det något det skrivits mycket om i år är det just detta onormala, så jag tänkte bespara ...
lista: 15 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 31 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

uppsala konsert kongress

Uppsala Konsert & Kongress tar in två nya talanger

På nytt jobb

Uppsala Konsert & Kongress fick en ny ägaridé tidigare i år och för att möta denna gör nu bolaget en rad satsningar inom flera områden.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

solceller vinter 502x251

Så här gör du skillnad för kommande generationer

Annons

Är er vision att bli ännu bättre på att minska klimatbelastningen av moder jord?
Nu är det dags för oss företagare att kliva fram och göra skillnad. Hjälp dina anställda att se hur enkelt de kan förbättra vardagen för många samtidigt som resurser sparas.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff