Samarbetet har vuxit sig starkt och har bjudit på många utmaningar samt önskemål om kreativt nytänk inför varje årsupplaga.
Fokus lades i år på LED skärmarna runt centrecourten som nu även innefattade kortsidans exponering med 93,6m LED. För att kunna klara en serve runt 320km/h konstruerades en inte helt enkel skyddskonstruktion. En nog så viktig åtgärd när ”servekungen” John Isner var på plats.
Storbildsskärmarna ovanför läktaren ersattes med 4 x 2,5 meter ROE LED och visade både reklamfilmer, Hawk-Eye och poängställning. En märkbart bättre ljusstyrka och skarphet i det varierande dags- och kvällsljuset.
För att höja stämningen och lyfta fram spelarna än mer, skapades ett intro som byggde på ett samspel mellan LED skärmarna kring centrecourten och storbildsskärmarna ovan för läktaren där grafik och ljusspel synkade med musiken. Stämningen steg i takt med introt och det klassiska stampet i bänkarna fanns traditionsenligt där i bakgrunden.
Det var många kända talare som stod på scen i hörsalen vilken byggdes upp för sponsorernas konferenser och seminarium. Även detta en för veckan unik omställning från att vara en tennisbana till komplett utrustad konferenslokal med tekniker på plats. För att spetsa till kravspecifikationen ytterligare ville man nyttja halva ytan till träningsbana när det inte var program på scen. Lösningen fick bli en bakprojicering med vår nya Panasonic 20 000 ANSI-lumen 4K projektor från andra sidan av banan och en 8 meters duk mitt i rummet så att vi kunde alternera allt eftersom.
Kul och flexibel lösning som fick teknikerna att lära sig att sätta upp nätet efter varje körning.

