Hur kom idén Studio View till?
När corona slog till avbokades många av våra event och vi insåg att vi med hjälp av vår kunskap av fysiska möten och events, streaming och videomöten kunde hjälpa våra kunder att ställa om i stället för att ställa in sina event.
Quality Hotel View i Hyllie var väldigt snabba att nappa på förslaget när vi frågade om de var intresserade att göra detta tillsammans med oss. Det är en perfekt samarbetspartner för att kunna erbjuda de som är på plats en proffsig upplevelse i hotellets miljö och med all den service man förväntar sig vid ett möte. Den snygga och professionella studion ger deltagarna på plats en högklassig känsla samtidigt som distansdeltagarna får en känsla av att vara där samtidigt. Många företag har varken utrymmet i sina egna lokaler att sätta upp en tillfällig studio eller tiden. Att kunna få hjälp från idé till genomförandet av professionella tekniker och projektledare är mycket efterfrågat.
Berätta om projektet och hur länge håller det på?
Vi har installerat en komplett studio för både broadcast och hybridmöten.
”Studion har vi rustat upp med komplett utrustning för standardbehov, alltså kamera, ljud och ljus och vi har alla förutsättningar för att skala upp utrustningen och anpassa oss beroende på typ av genomförande. För oss på Informationsteknik är det, förutom tekniken, viktigt att våra kunder och de som väljer oss som leverantör känner sig trygga och säkra med vår kompetenta personal på plats som finns på plats som stöd och bollplank före, under och efter genomförandet” säger Oskar Karlsson, teknisk projektledare på Informationsteknik.
Vi kan sätta upp digitala möten på valfri digital plattform enligt kundens önskemål. Vi har möjlighet att sätta upp videomöten, streaming och inspelning. Som det ser ut i dag har vi studion uppe åtminstone till och med den 31 mars 2021 men det beror helt på Folkhälsomyndighetens rekommendationer och behovet. Förhoppningsvis kan vi förlänga om behovet kvarstår.

Varför är studion extra lämplig för hybridevent?
Tack vare vårt systerföretag Inadra kan vi möjliggöra ännu mer engagemang och delaktighet i mötet genom att kunna erbjuda en ”digital arena” där deltagarna inte bara kan ”vara med på länk” utan också aktivt deltaga via chatta, se sin personliga agenda, ge direkt feedback med ”tummen upp”, göra omröstningar, boka personliga möten osv.
Vilken typ uppdrag passar er lösning riktigt bra för?
Oavsett om behovet är ett digitalt distans-/hybridmöte, -säljkonferens, -produktlansering, -bolagsstämma eller -kapitalmarknadsdagar så är flexibiliteten stor. Konceptet möjliggör obegränsat antal deltagare på distans samt föreläsare och paneldiskussioner från när och fjärran.
”Oavsett hur stort eller litet event som ska genomföras så är vi måna om att på plats skapa en teamkänsla tillsammans med kund och även skapa de bästa förutsättningarna för att genomförandet ska kännas personligt, avslappnat och tryggt” avslutar Oskar Karlsson, teknisk projektledare på Informationsteknik.
Besök vår hemsida för att läsa mer: www.informationsteknik.se